Moe maar niet moe.

  • #1

    Sinds een tijd heb ik van die vage klachten. Ik voel me zwak in de benen en moe maar eigenlijk ben ik niet echt moe want sporten gaat gewoon goed en word ik niet nog moeier van. Misschien is het meer futloos maar aan de andere kant kan ik ook ineens verschrikkelijk aan het poetsen slaan in huis enzo. Ik slaap wel maar 's morgens word ik wakker met een gevoel van "laat mij nog maar lekker een paar uur liggen". Op en af ben ik ook wel eens licht in mijn hoofd.

    Eerst dacht ik dat het kwam omdat mijn lichaam aan het 'vechten' was tegen de RSI maar dat gaat nu stukken beter en dit blijft. Nu heb ik wel in november/december veel stress gehad en in januari de mededeling van een fusie waardoor het op de werkplek erg onrustig is maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik dat allemaal wel los kan laten.

    Nu begint mijn hooikoorts ook alweer de kop op te steken en geef ik daar de schuld aan maar ja, ik kan niet excuses blijven verzinnen.

    Kan wel naar de dokter gaan maar het is allemaal zo vaag.
    Herkent iemand dit???

    Reageer
    #2

    je kunt altijd even naar de huisarts, even bloeddruk laten meten en bloed laten prikken.
    in ieder geval ontspannen, op welke manier dan ook!
    Misschien nu tijd voor een Klassiek Homeophaat??? Maak eens een afspraak.
    Sterkte Brenda

    Reageer
    #3

    Bedankt voor je reactie. Denk dat ik inderdaad uiteindelijk wel bij de huisarts terecht zal komen. Ben alleen niet zo'n dokterloper.

    Reageer
    #4

    Het voorjaar en de zomer zijn de maanden waarin de meeste hooikoortsklachten voorkomen. En hoe mooier het weer hoe meer klachten de groep hooikoortspatiënten heeft. Voor hooikoortspatiënten is dit een vervelende periode. Sporten is gezond, maar met hooikoorts kan het knap lastig zijn. Benauwdheid, een drukkend gevoel en een loopneus bemoeilijken het sporten. Daarom heeft de Vereniging voor Sportgeneeskunde een aantal tips opgesteld om de sporter te adviseren bij sporten met hooikoorts.

    1. Houdt er rekening mee dat vooral op zonnige en winderige dagen er veel stuifmeel in de lucht zit;

    2. Draag buiten een zonnebril ter bescherming van de ogen;

    3. Sport liever niet op droge, zonnige, winderige dagen. Train bij voorkeur ’s ochtends vroeg of na een regenbui;

    4. Kijk ook naar de locatie. Een bosrijke omgeving of gras zijn namelijk geen goede plaatsen om te sporten voor hooikoortspatiënten;

    5. Rust tussendoor voldoende en zorg dat je weerstand goed is;

    6. Aan zee en hoog in de bergen bevat de lucht minder stuifmeel dan in het binnenland. Je kunt proberen hiermee rekening te houden met je vakantie/sportbestemming;

    7. Was de sportkleding meteen na het sporten. Pollen hechten zich namelijk goed aan bezwete kleding;

    8. Indien je ondanks voorzorgsmaatregelen toch klachten krijgt, kan de huisarts medicijnen voorschrijven om de overdreven afweerreactie van het lichaam af te remmen. Dit kan in de vorm van tabletten, oogdruppels of een neusspray. Vaak is het voldoende om alleen in het klachtenseizoen medicijnen te gebruiken;

    9. Mensen die aanleg hebben voor astma, kunnen tijdens het hooikoortsseizoen last hebben van een tijdelijke vorm van astma. Een piepende ademhaling of prestatieverlies bij allergie kan duiden op astmatische klachten. Zeker voor prestatiesporters kan het raadzaam zijn om te testen of tijdens hooikoortsklachten de longfunctie niet verslechtert door een allergische vernauwing van de luchtwegen;

    10. Volg het hooikoortsbericht. Vanaf half mei tot en met half juli worden er dagelijks hooikoortsverwachtingen gemaakt op grond van de weersverwachting en de bloeiperiode van de grassen. Deze verwachting is te horen op Radio 1 na het nieuws van 17.30 uur of te lezen op teletekstpagina 709.

    Indien naast tabletten of oogdruppels ook een spray wordt gebruikt (inhalatiecorticosteroïden) om de algehele prikkelbaarheid van de slijmvliezen te verminderen hebben wedstrijdsporters een dispensatieverklaring nodig, omdat deze medicijnen en de meeste longmedicatie op de dopinglijst van het IOC staan. Informatie over de dopinglijst en het aanvragen of verkrijgen van dispensaties is te vinden op: http://www.dopingautoriteit.nl. De dopingautoriteit is de onafhankelijke anti-dopingorganisatie in Nederland (voorheen NeCeDo).

    Reageer
    #6

    Hai ik erken het maar ik heb het de hele dag ik ben de hele dag bang om neer te vallen omdat ik me echt zwak en licht in het hoofd voel ik wil graag savonds weg enzo maar ik durf niet.

    Reageer
Reageer op: Moe maar niet moe.


<a href="" title="" rel="" target=""> <blockquote cite=""> <code> <pre class=""> <em> <strong> <del datetime="" cite=""> <ins datetime="" cite=""> <ul> <ol start=""> <li> <img src="" border="" alt="" height="" width="">

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 1 MB



Voeg nog een bestand toe

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief