- Anoniem29 september 2015 om 21:20
Hoi allemaal,
Ik heb sinds een tijd een vriend waarmee ik ook seks heb, in het begin deden we het vooral rustig en had ik buiten de eerste keer om nergens pijn tijdens en na de seks. Nu we al een aantal maanden verder zijn hebben we vaker seks en ook iets ruiger. Nu heb ik vrijwel elke keer na de seks ongelooflijk veel pijn in mijn rechter schaamlip, deze zwelt helemaal op en werkelijk alles doet erna pijn, lopen, zitten, fietsen. Na ongeveer een dag is het over/aanzienlijk minder. Is dit bij meerdere vrouwen zo of moet ik het even laten checken?
Alvast bedankt!11 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 september 2015 om 21:50Ik zou vooral iets minder ruig doen met de seks. Waarschijnlijk raakt de schaamlip iedere keer in de verdrukking waardoor deze licht gekneusd of geïrriteerd raakt. Misschien moeten jullie de “techniek” een beetje aanpassen..
ReagerenM.16 november 2017 om 21:35Hallo Anoniem,
Hoe is het dan verder gegaan met die gezwollen pijnlijke schaamlip?
Ik heb namelijk net hetzelfde als jou, na de seks gezwollen en pijnlijk. Maar na een aantal dagen trekt dit weer weg. Gynea zegt dat het spatader is en neem nu daflon maar helpt niet echt. Anders niet veel aan te doen maar hoop dat er toch een oplossing is.
ReagerenJohn (moderator)
16 november 2017 om 21:38Als het een spatader zou zijn, kan die wellicht weg worden gespoten.
ReagerenEmily6 mei 2023 om 17:31Ik had gisteren avond sex en nu is mijn vagina opgezwollen ik heb verder geen pijn
Reageren
Hoe krijg ik deze zwelling weg?John (moderator)
6 mei 2023 om 20:55Die gaat vanzelf weg. Maar dan wel even geen seks
ReagerenAnoniem15 juli 2025 om 20:21Ik heb altijd pijn tijdens en na de seks het brand dan ook heel lang na de seks… ik weet niet meer wat te doen.. zo wil ik ook geen seks meer en dat lukt niet voor mijn relatie. Ik heb al eens glijmiddel gebruikt omdat ik dacht dat dat ging helpen maar ook niet…
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2025 om 20:32Ga dan eens met de klachten naar de huisarts
ReagerenAnoniem16 juli 2025 om 11:50Heb ik al gedaan weet niet wat het is alles ziet er normaal uit
ReagerenJohn (moderator)
16 juli 2025 om 15:51Het kan dan toch een irritatie zijn van ondergoed/maand verband icm transpireren ook al heb je er eerder geen last van gehad. Maar ook hormonen/menstruatie kunnen en oorzaak zijn en seks
ReagerenJohn (moderator)
16 juli 2025 om 15:53Gebruik een vette crème (vaseline bijvoorbeeld) voor de seks en voor de rest wat sudocreme
ReagerenVeertje16 juli 2025 om 21:03@anoniem,
Je schrijft pijn en branderig tijdens en na de seks. De eerste vraag die dan bij me opkomt is of je wel opgewonden genoeg en dus vochtig genoeg bent voor penetratie seks.
Ikzelf heb deze problemen ook lange tijd gehad en bij mij zat het grootste probleem echt in onvoldoende opgewonden zijn.
Het klinkt misschien gek maar ik verlangde eigenlijk nooit naar penetratie. Deed het omdat het zo hoorde. Behalve tijdens de eisprong, dan schreeuwde mijn lijf om penetratie.
Ik ben onder behandeling geweest bij een seksuoloog en er zodoende achter gekomen dat je echt echt voldoende opgewonden moet zijn voor penetratie.
In mijn geval is het ook echt waar. Nu er meer aandacht aan het voorspel wordt besteed en niet direct op het doel af gaat het vele malen beter. In het begin blijft het wat pijnlijk als hij naar binnen gaat maar dat is echt maar 10 seconden ofzo.De eerste opdrachten die we kregen van de seksuoloog was geen seks meer en 3 keer per week moesten we streel oefeningen doen. Naakt in bed liggen en elkaar om beurten strelen over het hele lijf maar borsten en geslachtsdelen waren verboden terrein. Als we er heel opgewonden van werden en de behoefte hadden om klaar te komen dan mocht dat maar alleen door jezelf te bevredigen.
Later kwam daar bij dat we elkaar handmatig en nog later oraal mochten bevredigen.
Na een maand of 3 hebben we toen voor het eerst weer penetratieseks gehad. Het had mijn vagina echt goed gedaan dat er een tijd niks in was gegaan, zo kon het goed herstellen.
En sinds wij bovenstaande hebben gedaan met hulp van de seksuoloog is glijmiddel een overbodig product geworden gelukkig.Nou lang verhaal maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Reageren