Zoeken Vraag het forum

Opgezwollen schaamlippen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, zaterdag heb ik sex gehad met mijn vaste vriend, dit doen we echter vaker en nog nooit last gehad. Alle 2 hebben we geen soa. Nu zijn mijn schaamlippen (binnenste) ineens zwaar opgezwollen in de buurt van de ingang. Ook heb ik geen last bij het plassen. Wat moet ik doen op de zwelling te verminderen? Zitten en aanraken is erg gevoelig.

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Branderig gevoel kwam trouwens ook echt direct na de seks, misschien al tijdens. Het jeukt soms ook.

Reageren
    John (moderator)

Het kan een irritatie zijn of een schimmelinfectie dat is moeilijk zeggen zo.. Als je er last van blijft houden ga dan even naar de huisarts die kan er even naar kijken. Je zou een beetje kunnen koelen als ze alleen maar opgezet zijn.

Reageren
    Anoniem

Kan een schimmelinfectie direct optreden tijdens/ na seks? Nog nooit eerder last of jeuk gehad.. Weet je toevallig iets wat de zwelling verminderd?

Reageren
    Anoniem

Even duidelijker. We hadden Zaterdag seks. Direct erna pijnlijk brandend gevoel, deze avond geen zwelling. Zondag ochtend nogsteeds brandend gevoel en zondag begon het erg op te zwellen. Nu is het avond en heel erg opgezwollen en constant jeuk. Heb nog nooit eerder ‘rare’ afscheiding of jeuk gehad. Vraag me gewoon echt af waardoor je het snelste van de jeuk én zwelling afkomt. Heb deze week belangrijke plannen ivm studie !! Help !

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef: het kan een irritatie zijn of een (schimmel)infectie. Dat is moeilijk te zeggen zo. Je zou wat zinkzalf kunnen gebruiken….
    Maar beter zou zijn om even naar de huisarts te gaan. Die kan er dan even naar kijken en je vertellen wat het is en er dan meteen iets voor voorschrijven.

Reageren
Reageer op: Opgezwollen schaamlippen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.