Zoeken Vraag het forum

Geïrriteerde vagina

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Natasja

Dit probleem heb ik sinds mijn bevalling regelmatig. Doms duurd het twee maanden. De andere x heb ik het ok de twee weken. Ik heb dan last van irritatie aan de clitoris en de ingang van mn vagina is dan rood, droog, jeukend vooral en licht branderig als ik eraan zit.

Ik draag zelf vaak spijkerbroeken en leggings. Maar ik draag geen ondergoed.

Zou het aan dr spijkerbroeken kunnen liggen en leggings dat deze te strak zitten. Of omdat ik geen ondergoed draag?

Vandaag voort eerst sudocreme gesmeerd van me dochtertje. En dit helpt zeker iets tegen de jeuk.  Ben het best zat aan het worden en ik zou er Graag vanaf zijn.

Heeft u tips?  Heb een nieuwe dokter en die vent bevalt me niet. Dus vermijd de dokters bezoeken het liefst.

Hoor het graag,

M. V. G.

Natasja

John (moderator)

“Ik draag zelf vaak spijkerbroeken en leggings. Maar ik draag geen ondergoed.” Dat schuurt dan dus de hele dag op je huid

Reageren
    Natasja

Normaal had ik hier ook geen last van. Doe dit al zeker 18 jaar.  Pas na mijn bevalling kreeg ik hier regelmatig last van.  Maar ik zal wat ondergoed aanschaffen. Kijken of het helpt.

Reageren
    Adviesuur Lisa Groothandel

Je kunt bij een vaginale schimmelinfectie je vagina en schaamlippen LET OP niet in vagina alleen er om heen sudocreme smeren dat verzacht de pijn en helpt een goede balans terug te vinden

Reageren
    Catootje

@Adviesuur, candidaovergroei ontstaat alleen in je darmen en bij oestrogeendominantie kan het ook verergerd worden. Lokaal behandelen heeft dus weinig nut. Beter oorzaken aanpakken, waaronder ook voedingspatroon. Pilgebruik kan het uitlokken.

Reageren
    Isa

Ik heb een branderig gevoel daar beneden heb voor het eerst seks gehad en weet nu niet wat ik moet doen want het ging best ruw en nu brand het steeds met het plassen. Ook als ik niet plas. Wat zou ik kunnen doen?

Reageren
    John (moderator)

Voor de eerste keer seks en dan meteen ruw…
    Kijk eens hoe het er uitziet “daar beneden” … dat zal even moeten herstellen dan

Reageren
    Anoniem

Ik heb sinds 2 dagen ontzettende last van mijn schaamlippen. Deze zien ook een beetje rood en opgezwollen. Het gekke is, is dat de pijn voornamelijk aan de linkerkant van mijn schaamlippen zit. Verder doet plassen hierdoor ook pijn. Zou sudocreme hierbij kunnen helpen..?

Reageren
    John (moderator)

Je zou het kunnen proberen

Reageren
    Anoniem

Heeft iemand tips voor bultjes naast de vagina?

Reageren
Reageer op: Geïrriteerde vagina
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.