Zoeken Vraag het forum

Geïrriteerde vagina

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik had na de seks enorme opgezwollen schaamlippen. Daarnaast deed mijn clitoris veel zeer. Ik had niet het idee dat het er echt ruig aan toe ging… Daarnaast lijkt de huid rondom mijn vagina erg geirriteerd door het scheren. Zijn er tips om dit te verminderen? Gister al sudocreme gesmeerd, maar heb niet het idee dat het echt verzacht en het is vervelend dat het toch wel kleur afgeeft. Is het misschien een idee om het te smeren met olie?

Ik heb een vaste partner.

25 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe bedoel je kleur afgeeft? Is je huid stuk en zijn er wonden ontstaan?

Reageren
    Anoniem

Ik bedoel daarmee dat het een witte creme is dat vlekken geeft en niet echt charmant is..

Ik heb geen wondje en mijn huid lijkt niet stuk. Het voelt vooral geïrriteerd en ziet wat rood. Als ik droog mijn vinger op de huid druk prikt het wel een beetje.

Echt heel raar, mijn clitoris deed echt zeer. Een scherpe pijn.

Reageren
    John (moderator)

Okay. Ja zinkzalf vlekt inderdaad. Maar het is in principe wel het beste.
    Misschien is het gebied toch een beetje te veel en te lang gestimuleerd.
    De volgende keer misschien eens glijmiddel gebruiken..

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt, dan ga ik toch maar dat potje tevoorschijn halen

Reageren
    Anoniem

Wat een verlichting die sudo creme!
    Kan je sudo creme trouwens ook aan de binnenkant va de binnenste schaamlippen smeren? Het is nogal droog daar.

Kan een vage liespijn/bovenbeen pijn ook een gevolg zijn geweest van de seks? Ik voel van alles door de alertheid…

Reageren
    Anoniem

En ik heb nog een foto van een opvallend plekje. Kan deze verwijderd worden na het zien ervan?

Reageren
    Anoniem

Huh die eerste foto van de penis is niet van mij! Heb ik niet eens op mijn telefoon. Ik probeer nogmaals mijn foto te plaatsen

Reageren
    John (moderator)

Excuus dat die foto in jouw bericht terecht is gekomen. Dat is een foto die eerder vandaag in een ander topic is geplaatst. Dat is een bug in de toepassing. Deze fout ligt bij ons…..Ik zal daar meteen melding van maken.

Het ziet er uit als een irritatie….sudocrème moet dan echt voldoende zijn om het binnen enkele dagen weg te laten gaan…

Liespijn en bovenbeen kan inderdaad door de seks komen. Als je een bepaalde houding aanneemt kan dat wel wat spierspanning opleveren.

Reageren
    Anoniem

Bedankt!! Heel erg fijn om advies te kunnen vragen op deze manier

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan en succes…..met de sudocrème.

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor,

De sudocreme heeft zeker geholpen. Ik heb geen last meer van de huid bij mijn vagina of pijn aan mijn clitoris. Ook niet tijdens de seks. Alleen nu jeukt mijn vagina ingang. Er is verder niks te zien, niet echt bijzonder rood en ook geen afscheiding. Zou het nog steeds een irritatie zijn of misschien een beginnende schimmelinfectie? Ik neem aan dat ik de sudocreme niet daar kan smeren?

Ik denk dat de aanleiding misschien wel een soort van after shave middel (pfb vanish )kan zijn dat ik gebruik na het scheren van de schaamstreek. Ik ben bang dat dit op mijn binnenste schaamlippen/ vagina terecht is gekomen na kort na het opsmeren seks te hebben gehad… Na deze vrijpartij waren mijn schaamlippen/clitoris zo opgezwollen en geïrriteerd. We zijn nu inmiddels 5 dagen verder.

Ik kan helaas niet meer bij de huisarts terecht voor maandag.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval maar eens stoppen met de Vanish. Dat gaat echt niet helpen. De meeste problemen met ingegeroeide haar ontstaan wanneer je tegen de haargroei in scheert.

Het zou inderdaad een irritatie kunnen zijn door de Vanish.
    Je zou een klein beetje sudocrème kunnen proberen. Maar seks is dan wel geen goed idee…en niet te ver naar binnen smeren

Reageren
    Anoniem

Goed, zal ik doen. Ik heb ook een kleine zwelling van de omgeving van de vagina opening.

Reageren
    John (moderator)

Kijk even hoe het over een paar dagen gaat. Het is moeilijk om dat ongezien te beoordelen.
    Als het over enkele dagen niet weg is, ga dan even naar je huisarts. Die kan er dan even naar kijken.

Reageren
Reageer op: Geïrriteerde vagina
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.