Zoeken Vraag het forum

Witte vaginale afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik heb al jaren lang last van witte vaginale afscheiding, en ik vraag me of of dit kwaad kwam of niet?

Ik heb al 10 jaar een relatie, en ook al 10 jaar de zelfde bed partner.
    We gebruiken altijd een condoom, maken geen gebruik van “speeltjes”, en ik slik geen pil. Ik weet voor 100% dat het geen SOA is, aangezien we elkaars 1e bed partner van elkaar zijn, en dus altijd bescherming gebruiken.

Ik lees op internet dat het normaal is, dat vrouwen last kunnen hebben van een beetje witte afscheiding. Maar het punt het dat het bij mij niet altijd een beetje is. Bij mij wisselt het nog al. Soms valt het wel mee, maar ik heb ook dagen dat ik overdag wissel van schoon ondergoed, omdat ik het anders vies vind.

Ik heb wel eens de GGD gebeld en die mevrouw gaf aan dat ik altijd een SOA test kan doen voor de zekerheid, omdat ik zogezegd nooit weet wat de ander uitspookt. Ik snap het, ze kent ons niet. Maar we gebruiken altijd bescherming dus dan is de kans op een SOA toch klein.

Is deze witte, melkachtige vaginale afscheiding normaal, of moet ik me zorgen maken en een afspraak maken bij de huisarts of toch een SOA test doen voor de zekerheid?

Heeft iemand een idee??

-x-

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Witte afscheiding komt toch wel vaker voor. Als jullie altijd een condoom gebruiken is het zeer onwaarschijnlijk dat het een soa is. Heb je die afscheiding gedurende de hele cyclus of voornamelijk halverwege de cyclus?
    Heb je daarnaast ook nog andere klachten? Onaangename geur of jeuk of branderig gevoel met plassen?

Reageren
    Anoniem

We gebruiken altijd een condoom, we hebben het nog nooit zonder gedaan.
    En aangezien ik met hem voor het eerst sexueel actief werd, en andersom ook, dacht ik zelf ook dat de kans op een SOA erg klein is.

Ik heb het dus gedurende de hele cyclus, maar het verschilt wel. Ik heb het idee dat de afscheiding toeneemt zodra ik mijn menstruatie nader.

En nee, ik verder helemaal geen klachten.
    Geen van de voorbeelden die je aangeeft, heb ik last van.

Reageren
    John (moderator)

Een toename van afscheiding wanneer je de menstruatie nadert zou door de eisprong kunnen worden veroorzaakt. Z.g.n. cervixslijm. Voor het overige kan het inderdaad normaal zijn. Je kunt natuurlijk altijd naar de huisarts gaan wen het met de huisarts overleggen.

Reageren
Reageer op: Witte vaginale afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.