Zoeken Vraag het forum

Ik neem de pil en heb steeds onverwacht (zwart) bloedverlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik neem al een aantal jaren de pil en heb daar nooit problemen mee gehad.
    Ik heb nu sinds 3 maanden een vriend (en dus ook seks) en heb nu steeds vaker last van bloedverlies.
    Ik slik mijn pil meestal door voor een aantal maanden en laat dan mijn maandstonden doorkomen. In de kerstvakantie heb ik ook mijn pil doorgeslikt, ik zou (als ik niet had doorgeslikt) +- een week geleden mijn maandstonden hebben gehad. Ik heb nergens last van gehad, maar kreeg afgelopen zaterdag (3/1/15) plots onverwacht (zwart) bloedverlies.
    Het gaat ook maar niet weg. Het is niet veel, maar ik vraag me wel af waar het vandaan kan komen.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is een verschijnsel dat wel vaker voorkomt bij gebruik van de pil en ook bij doorslikken. Over het algemeen is het nog oud bloed dat in de baarmoeder zat en er dan uitkomt. Het kan een paar dagen aanwezig zijn. Als het langer dan een week aanhoud, neem dan even contact op met je huisarts of las een stopweek in.

Reageren
    Anoniem

Dankjewel! Ik ga het in de gaten houden.

Reageren
Reageer op: Ik neem de pil en heb steeds onverwacht (zwart) bloedverlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.