- A19 juni 2018 om 14:56
Hoi,
Ik ben al een jaar of 5 aan de pil. Nauwelijks tussentijds bloedverlies gehad. Nu heb ik twee weken geleden mijn stopweek gehad, dus nu weer ruim een week de pil aan het slikken. Nu heb ik midden op de dag opeens bloedverlies, het lijkt een ‘spotting’, het is ook een beetje donkerbruin van kleur. Het zijn maar een paar druppels. Eergister heb ik seks gehad met mijn vriend, kan dit er mee te maken hebben? Alhoewel we een half jaar ongeveer samen zijn en nooit last heb gehad van zo’n ‘spotting’…
Ik ben altijd meteen bang voor zwangerschap, dit zal wel niet het geval zijn neem ik aan?? (Omdat het wel rond de periode van de eisprong zit als je terug telt, ondanks ik aan de pil ben)
Help.
Hopelijk is het iets onschuldigs.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 juni 2018 om 15:21Dat kan inderdaad spotting zijn, veroorzaakt door de seks. Als je de pil gebruikt heb je geen eisprong
ReagerenCatootje20 juni 2018 om 06:55Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog, ten opzichte van het progesteron. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven.
Reageren