- Anoniem6 november 2014 om 09:40
Hallo
Ik heb al maanden een bultje (knikkertje) op mijn schaamlip.
het is ook hard…net een knikkertje dus…
ik vind t echt genant om naar een huisarts te gaan ermee…
het is de afgelopen maanden wel groter geworden..
wat moet ik hiermee?? gaat t vanzelf weg??
heb nu ook wel last met zitten af en toe.groetjes
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 november 2014 om 12:39Hert kan een ontstoken haarzakje of talgkliertje zijn. Ga even langs bij je huisarts die kan er dan gelijk wat aan doen.
ReagerenAnoniem6 november 2014 om 14:47uhhh en wat gaat hij dan eventueel doen???
Reageren
brrr moet er niet aan denken hihiJohn (moderator)
6 november 2014 om 14:50Dat hangt er vanaf wat het voor een bultje is. Als het een ontstoken haarzakje of talgkliertje is, zal hij/zij het waarschijnlijk even open prikken en leegdrukken.
ReagerenAnoniem6 november 2014 om 15:38ok, ik denk niet dat t dat is…
Reageren
want als ik erop duw is t gewoon echt hard…John (moderator)
6 november 2014 om 16:18Hoe groot is dat bultje en hoe ziet het er uit?
ReagerenAnoniem6 november 2014 om 16:59het begon heel klein, en is nu ongeveer een centimeter groot
Reageren
is gewoon rood…zelfde kleur als de rest zeg maar hahaJohn (moderator)
6 november 2014 om 17:04Dan zal het toch een ontstoken haarzakje of talgkliertje zijn.
ReagerenAnoniem6 november 2014 om 17:06ok, kan dat niet vanzelf weggaan dan?
Reageren
bedankt voor je antwoorden trouwens 🙂John (moderator)
6 november 2014 om 17:15Je kunt het nog even aanzien, maar als et zo blijft of groter wordt of je er meer klachten van krijgt, ga dan toch even naar je huisarts.
ReagerenAnoniem9 november 2014 om 11:36ehhm ik heb dit ook zegmaar, maar ik ben bijna 15jaar en ik durf het sws niet te laten zien aan me ouders of wie dan ook lijkt me zo genant,
Reageren
het doet best wel pijn als je eraan zit maar ik weet echt niet wat het is…John (moderator)
9 november 2014 om 12:34Hoe ziet het er uit? Lijkt het op een puistje?
ReagerenAnoniem9 november 2014 om 19:21ik weet niet precies, het doet nu heel erg pijn en er zit zo’n mini zwart stipje lijkt wel..
ReagerenJohn (moderator)
9 november 2014 om 21:24Dan zal het een ontstoken haarzakje zijn door een ingegroeide haar. Het zou zich tot een steenpuist kunnen ontwikkelen. Ga dus even naar je huisarts. Die ka het dan even beter bekijken en er gelijk wat aan doen.
Reageren
Je kunt ook zelf proberen het uit te drukken. als dat lukt is het goed. Als het terugkomt moet je toch even naar de huisarts.Anoniem9 november 2014 om 21:45er kwam vanzelf pus uit en nu is het weg, gelukkig..
Reageren
ik hoop dat het niet meer terug komt!
dankjewel voor je antwoorden enz!!