Zoeken Vraag het forum

Bruine afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mandy

Ik slik de pil altijd zo lang mogelijk door omdat ik er erg last heb van mijn menstruatie, Ik ben het altijd heel erg en lang samen met klachten als hevige buikpijn en migraine.

In de 2e strip van doorslikken kreeg ik ( denk ik ) een doorbraakbloeding. Vooral bruin bloed en soms ook rood.
    Nu houdt dit al 2/3 weken aan vooral licht bruin.
    Ik dacht even dat het over was maar na een paar dagen kwam het weer. de ene keer wat meer als de andere keer.

Het jeukt niet, heeft geen geur maar ik vind het wel lang aanhouden nu.

Klopt dit wel?, moet ik stoppen met de pil of gaat het vanzelf over?
    Het liefst blijf ik de pil gewoon slikken.

Mvg

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

uit je verhaal maak ik op dat je een nieuw medicijn hebt gekregen. Klopt dit?

Ik kan er helaas geen advies over geven, maar het gehele verhaal wat jij hier nu schrijft komt mij erg bekend voor. Ik heb het namelijk ook al 4 weken inmiddels en heb het een aantal maanden geleden ook een paar weken aan één stuk gehad (en ik slik de pil ook door ivm hevige buikpijn en migraine).
    Bij mij zijn de klachten twee weken na het overstappen op een ander merk, opnieuw begonnen. Heb hier niet zelf voor gekozen, maar de apotheek leverde mij andere. De eerste keer dat dit bij mij gebeurde (aan het begin van dit jaar) is het vanzelf overgegaan. Ik kan me niet herinneren of ik toen ook andere anticonceptie heb gekregen.

Ik lees even mee wat de overige forumleden posten.

Reageren
    Mandy

Nee ik slik al jaren dezelfde pil,
    Ik heb wel eens eerder een doorbraakbloeding gehad of bruine afscheiding maar nooit zo lang vandaar dat ik niet zo goed weet hoe of wat.

Mvg

Reageren
    John

Het doorslikken van de pil heeft soms doorbraakbloedingen tot gevolg. Dat is op zich normaal en niet ernstig. Dit zal ook bij jou aan de hand zijn.
    Je zou er voor kunnen kiezen een stopweek in te lassen. Vervolgens weer enkele maanden de pil door te slikken.

Reageren
Reageer op: Bruine afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.