Zoeken Vraag het forum

jonge dame,1 eierstok, hoe groot is kans op ontsteking?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mevr P.

Beste heer/Mevrouw,

Ik ben een jonge dame van 24 jaar, na een ongeluk is geconstateerd dat er 1 eierstok verwijderd moest worden.

Hoe vaak komt het voor dat eierstokken ontstoken raken en leid tot verwijdering??

Ik ben heel erg bang dat als ik ga proberen om zwanger te worden dat mijne enige eierstok die ik nog heb ontstoken raakt en ik die ook kwijt ben, dan heb ik helemaal niks meer.

Ik heb al informatie gezocht ivm eitjes invriezen.

Graag zou ik willen weten hoe vaak zoiets voor komt en of ik dan wel of niet moet door zetten om me eitjes in te laten vriezen.

Met vriendelijke groet,

Mevr P.

1 reactie
    Reageren
    dokterK

Het schijnt dat je met één eierstok net zo vruchtbaar bent als met twee. De eierstokken wisselen alleen niet af met waar het eitje vandaan komt, bij jou komt hij elke maand gewoon van 1 eierstok. Je hoeft ook niet bang te zijn dat hij ontstoken raakt als je zwanger probeert te worden. Eitjes invriezen is persoonlijk, overleg dan met je gynaecoloog, maar ik denk dat hij/zij gaat zeggen dat dat niet nodig is.

Reageren
Reageer op: jonge dame,1 eierstok, hoe groot is kans op ontsteking?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.