Zoeken Vraag het forum

Rode bultjes/uitslag aan de buitenkant van schaamplippen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mara

Hallo,

Ik heb nu een paar dagen rode bultjes aan de (rechter) buitenkant van mijn schaamlippen/binnenkant dij.
    Ze zijn pijnlijk en jeuken af en toe, maar het is vooral een prikkend, branderig gevoel. Het ziet er uit als een soort uitslag met meerdere rode bultjes die volgens mij wel wat pus bevatten, maar ze zijn vooral rood. Ik probeer het goed schoon te houden (zonder zeep, gewoon met water) en smeer er calendula zalf op (gewoon een wat vettige zalf, zoals vaseline). Er komt echter nog geen verbetering in.

Ik vraag me af hoe dit komt en hoe ik dit weer op kan lossen?
    Ik fiets erg veel, wat natuurlijk veel wrijving daar op kan leveren, maar ik heb nog nooit eerder irritaties gehad. Ook sport ik sinds een tijdje meer, namelijk drie keer per week, waarbij ik ook flink zweet. Dat kan natuurlijk ook irriterend zijn, maar wederom sport ik nu al ruim een jaar minimaal drie keer in de week en had ik eerst nergens last van.
    Verder heeft mijn partner voor we voor het eerst seks hadden een uitgebreide soa-test laten doen en was hij mijn eerste seksuele partner. Ik heb zelf wel eens een chlamydia test laten doen voor de zekerheid, maar dat had ik toen niet.

Als iemand tips heeft, graag!

Groeten,

Mara

7 reacties
    Reageren
    Lana

Hoi, heb je je misschien geschoren daar?

Reageren
    Mara

Hai,

Nee, dat is het niet. De bultjes zijn groter dan de kleine rode puntjes die ik soms wel eens heb na het scheren. Bovendien zijn ze pijnlijker en gaan niet zo snel weg als die scheer irritatie.

Reageren
    Heleen

Ik denk dat het verstandig is als je even naar de huisarts gaat en het laat zien. Hier op het forum blijft het toch een beetje gissen. Genitale wratjes?!
    Groetjes

Reageren
    Anoniem

Hey, wat heeft de huisarts hierover gezegd? Heb er namelijk ook last van sinds een aantal dagen… Groetjes

Reageren
    Anoniem

Hetzelfde probleem hier. Durf er alleen niet goed mee naar de huisarts, wat heeft ze tegen jou gezegd? Groetjes

Reageren
    Anoniem

Heb sinds een week het zelfde probleem, kun je dit zelf oplossen of moet je echt naar de huisarts? En wat heeft jou huisarts gezegd? Groet.

Reageren
    Iissy

Ik heb mijn scheren die bultjes opgelopen, maar is erg pijnlijk doe er vaseline maar houdt niet over jullie tips?

Reageren
Reageer op: Rode bultjes/uitslag aan de buitenkant van schaamplippen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.