Zoeken Vraag het forum

schaamlippen en bultjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • gabby.94

beste Medewerkster/medewerker van Dokter.nl

ik heb al een tijdje last van butljes op de schaamstreek het jeukt en dan krab ik die bultjes open. en nu lijkt het wel erger te worden. ik krijg de zelfde bultjes van het scheren en het kan ook door het zeepsop komen en het een Alergische reactie op geeft.

ik heb ook last van mijn schaaplippen en in mijn lies aan de linker kant is het vuur rood en het brand ook enorm ik denk dat gewoon een laagje vel der van af is. ik ontsmet het elke dag en was en spoel het goed af. en droog het weer goed af.

bij de binnenste schaamlippen is het ook rood wat kan ik er het beste tegen doen ?
    want goed afdrogen doe ik al.

aan de rechter kant van mij buitenste schaamlip heb of had ik een buld ik weet niet wat het is maar het deed niet pijn alleen als ik er echt aan zat.

ik heb ook 1 a 2 kliene blaren op mijn dijbeen ik weet niiet hoe het is gekomen maar ik kijk daar nog heel eventjes aan.

zelf heb ik een implanon maar het regelt niet goed mijn ongesteldheid want soms ben ik 2 weken lang ongesteld maar dan is het bruin van bruin rood achtig

ik hoop dat u een beetje uitleg kan geven en advies.

met Vriendelijke Groet Gabby.

3 reacties
    Reageren
    Emma

Hallo Gabby,
    Dat je irritatie en bultjes van het scheren krijgt, is een vaak voorkomend probleempje. Om te beginnen altijd met een nieuw mesje scheren en nooit tegen de haarrichting in. Na het scheren een beetje vaseline smeren, kan irritatie voorkomen.

Het bultje aan de buitenkant van je schaamlip kan een puistje of vetbultje zijn. Als je het niet kan uitknijpen en het verdwijnt ook niet vanzelf, ga dan even naar de huisarts. Hij of zij kan dan zien wat het is. Maar meestal is het een puistje of ingegroeid haartje waardoor het haarzakje is gaan ontsteken.

Blaren op je dijbeen, heb je je gebrand?

Ik heb 10 jaar een Implanon gedragen. De eerste maanden was ik ook erg onregelmatig ongesteld en tijdens het laatste staafje ben ik helemaal niet meer ongesteld geweest. Ik weet niet hoe lang je al Implanon draagt, maar volgens mij is dat niet ernstigs, alleen vervelend en hopelijk word je wel gauw regelmatig.

Groetjes Emma

Reageren
Reageer op: schaamlippen en bultjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.