Zoeken Vraag het forum

bultjes bikinilijn en schaamlip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • blad

Ik heb erg last van gewone scheerbultjes bij het scheren van de bikinilijn. Nu heb ik dat nog niet echt rustig, maar al veel beter dan eerst.

Laatst heb ik grote bulten, denk dat ontstoken is, gekregen. Hier ben ik zo dom geweest deze te gaan uitknijpen. sinds 3 weken zit er een soort korstje maar wel in de kleur van mijn huid. Dit wordt er niet minder op en ik weet niet wat ik ermee moet, maar door de plaats wil ik er niet mee langs bij de huisarts.

Een zo’n zelfde bult blijft terugkomen en doet pijn. Deze wordt elke keer groot en dan weer kleiner en ook de kleur van een blauwe plek.

Enig idee wat ik hiermee kan want schaam me er erg voor en vind het eng langs de huisarts te gaan.

2 reacties
    Reageren
    peterselie

gebruik bij het scheren van de bikinilijn een schoon mesje (met 4-5 scheerbladen) vooraf scrubben. voor het scheren een gel gebruiken of scheerolie voor dames. Scheer met de haargroei richting mee, voorkomt ingroeien van haren. na het douchen PFB Vanish gebruiken kost 20 euro, maar je doet en voorkomt infectie van de haarwortels. Succes.

Reageren
Reageer op: bultjes bikinilijn en schaamlip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.