- Anoniem22 mei 2012 om 14:31
Hoi ik ben een meisje van 14 jaar. Ik heb een poosje geleden alles rond mijn geslachtsdeel weg gescheerd. Nu krijg ik er buldjes die een beetje op puisjes lijken die heel erg jeuken aan de buitenkant van mijn schaamlippen. Ik heb nog nooit sex gehad dus daar kan het niet door komen… Ik duf het niet aan mijn moeder e vertellen en al helemaal niet naar de huisarts… Kan iemand mij misschien helpen en weet iemand er misschien wat voor?
2 reactiesReagerenAnoniem122 mei 2012 om 15:47Lees meer vragen en antwoorden over irritaties na het scheren van schaamhaar:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Irritatie+schaamhaar+scheren&sa=zoeken&siteurl=0Anoniem19 april 2014 om 10:15Hallo,
Het is heel normaal dat je dat krijgt, zeker als je daar nog niet vaak hebt geschoren. Een tip is: gebruik een goed scheermesje en gebruik altijd iets van scheergel of scheerschuim, het liefst een verzorgende. Hierdoor stopt bijna alle irritatie als het goed is. Scheer de eerste keren ook alleen maar met de haar richting mee, je huid moet namelijk nog wennen aan het scheren. Als je klaar bent met scheren moet je het goed met koel water afspoelen zodat er niks overblijft wat kan gaan irriteren en smeer het daarna in met een verzorgend product (olie, talkpoeder, lotion, etc.) Na een paar keer scheren zou het beter moeten gaan en uiteindelijk zal de irritatie en de bultjes verdwijnen.
Houd het regelmatig bij, zodat de huid er aan kan wennen. Niet te vaak(iedere drie of 4 dagen doe ik het meestal)
Succes! Ik hoop dat je hier wat aan hebtGroetjes!
Reageren