Zoeken Vraag het forum

rode vagina, opgezwollen schaamlippen en jeuk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anon

Hallo! Ik Ben een meisje van 13 jaar, en heb vorig jaar mijn regels voor het eerst gekregen. Ik heb nog geen sex gehad. Een paar dagen geleden had ik plots tijdens de nacht heel veel jeuk. Toen ik de volgende morgen keek, waren mijn schaamlippen helemaal over mijn vagina en was de vagina heel rood. Ik dacht dat het probleem van zelf ging oplossen, maar het is hetzelfde gebleven. En bovendien heb ik wat bloed in mijn onderbroek gevonden, terwijl mijn menstruatie pas volgende week moet komen! Wat moet ik doen? Kan iemand helpen?

Alvast bedankt!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beste Anon.
    Om te beginnen zou ik me maar niet al te veel zorgen hierover maken. Je menstruatie (regels)is vorig jaar begonnen. Dus je lichaam moet zich hierop nog wat aanpassen. Het is niet ongewoon dat je schaamlippen iets opzetten, rood worden enz. een week voor dat je menstrueerd. Ook het vroegtijdig bloedverlies is dan heel normaal.

Ik adviseer je wel om je vulva ( uitwendig vrouwelijk geslachtsorgaan) niet met shampoo of badschuim te wassen, maar uitsluitend met water.

De klachten zouden na de menstruatie ook weer moeten weggaan. Blijf je je toch zorgen maken of gaan de klachten niet weg ga dan even naar de huisarts.

Reageren
    sophie

Ik heb dat ook. Maar niet als ik ongesteld ben. Ik heb dit nu al bijna 2 jaar. Dus ik heb al 2 jaar 24 uur last van mijn vagina. Mijn schaamlippen zijn rood, opgezwollen, doen pijn en jeuken. Ik heb alles geprobeerd. Ik ga nu beginnen met verschillende cremen. Ik weet niet wat ik kan doen. Maar als ik later ooit een vriendje krijg durf ik geen seks te hebben want ik schaam me hier heel erg voor. Kan iemand me trouwens helpen??

gr, Sophie

Reageren
    Tandor.

Beste Sophie,
    Als je hier 7/24 last van hebt en dan al 2 jaar, is er toch wel iets anders aan de hand. Ik weet niet hou oud je bent en of je al sexuele contacten hebt gehad en of een pil gebruikt. In jou geval zou ik je in ieder geval adviseren om naar de huisarts of gyneacoloog te gaan. Het is mogelijk dat je met een infectie te maken hebt.

Reageren
    Sanne

Tegen de jeuk kun je eventueel Sudocrem tussen de kleine en grote schaamlippen smeren. Niet IN de vagina. Als je ook last hebt van afwijkende, ruikende afscheiding, ga dan even langs de huisarts voor een antischimmelkuurtje. Alhoewel dat tegenwoordig ook zonder recept verkrijgbaar is.

Sanne

Reageren
    Lisa

hallo. Ik heb soms wel wat jeuk aan mijn vagina. Maar sinds vorige week had ik een hele erge jeuk! en die is wel wat verminderd maar nu zijn mijn schaamlippen heel erg opgezwollen.. zitten gaat een beetje moeilijk en lopen want ik voel mijn vangina gewoon heel erg . En mijn vagina is ook best droog. En soms heel erg nat. Ik heb wel sex gehad 1x maar. En ik ben schoon en mijn vriend is ook schoon.  Wat moet ik doen ?

Reageren
    John (moderator)

je zou toch een infectie kunnen hebben . Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Lisa

bedankt.

Alles is weer terug gestrokken. Had een allergische reactie.

Reageren
Reageer op: rode vagina, opgezwollen schaamlippen en jeuk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.