- Anoniem14 augustus 2012 om 10:42
Hallo, kan iemand mij helpen. Ik heb last van een jeukende vagina en het zit redelijk rood. Het is heel gevoelig en ik probeer er niet aan te komen. Ik heb het gewassen met speciale zeep voor de vagina en wat koud water op gedaan. Kan iemand me helpen en zeggen wat dit precies is? Ik heb dit af en toe en het komt altijd ongelegen. Dit is heel frustrerend.
Hopelijk kan iemand me helpen.
7 reactiesReagerenEmma14 augustus 2012 om 17:12Hai anoniem,
Kun je iets meer vertellen over jezelf?1) Hoe oud ben je?
2) Ooit al ongesteld geweest?
3) Al seks gehad?
…Groetjes, Emma
Reagerenlotte20 augustus 2012 om 02:43ja ik heb dit probleem ook en vooral nadat ik vochtig ben geweest ik ben 15 jaar en de rest van de vragen was alles ja dit is heel irritant
groetjes lotte
ReagerenKimmie20 augustus 2012 om 15:13Klinkt als een schimmelinfectie. Candida, is overigens geen SOA. Vraag aan je huiarts Gyno-daktarin, dan ben je er zo weer van af.
Groetjes
Reagerenrene broekmeulen29 oktober 2012 om 18:44mischien komt het van kunstmatige suiker denk an cola light en of zoetjes , pepsi cola bevat standaard kunstmatige suiker
ReagerenStichting Gezondheid & Welzijn30 oktober 2012 om 02:12Geachte,
Reageren
Leeftijd, hoe lang bestaat deze aandoening en alleen last van de vagina of ook buikklachten? Als u b.v. middelbare leeftijd zou hebben, kan het zijn van de overgang. Als u seks heeft, dan is het (voor iedereen) beter om uit te gaan plassen en de vagina daarna schoon te maken. Zelfbevrediging met een hulpmiddel, ook dat kan allerlei klachten geven. Met deze info is het wat gemakkelijker een beter beeld te schetsen. Zo ik lees betreft het een schimmelinfectie, niet met zeep wassen, dt is voor de vagina beter. De zuurgraad moet goed blijven, daarom gebruiken sommige vrouwen (klinkt gek) yoghurt. Zou zeker de arts raadplegen en die zal dan een kuurtje geven of als het geen infectie is advies hoe om te gaan met het reinigen van de vagina. Ik wens u spoedig herstel toe!Anoniem4 december 2013 om 13:45Hallo ik ben 13 jaar en ik heb een paar vragen. 1, ik denk dat ik het heb met die schimel. wat moet ik doen want in mij klas is het echt irri. 2, Mijn moeder weet er ook nog niks van zou ik het haar zeggen oc niet. 3. Gaat het over of blijft het steeds herhalen.
Ik wil graag antwoord op deze vragen.
Reageren
GroetjenTandor14 december 2013 om 19:26Een schimmelinfectie gaat niet vanzelf weg. Erger nog ze kan zelfs uitbreiden naar je baarmoeder of eierstokken.
Reageren
Praat er met je moeder over. Het is niets waar je je voor zou moeten schamen. Er is zalf voor te krijgen.