Hey iedereen,
Ik ben 15 jaar en ik heb septate hymen, hier ben ik achter gekomen door een tampon. Het erin doen was geen probleem maar het eruit halen ging echt niet want het bleef steeds achter het extra stukje weefsel hangen en dit doet erg veel pijn. Met alle moeite heb ik het eruit kunnen halen maar durf nu ook niet snel meer tampons te gebruiken. Ik weet al ong een jaar dat ik dit heb maar durf het niet tegen m’n moeder te vertellen.
Tips om het tegen je moeder te vertellen:
zeg de volgende keer als je ongesteld bent zovan: ik wilde mijn tampon uit doen maar dat ging niet omdat het zoveel pijn deed en toen keek ik daar en ik zag opeens een soort vliesje wat het tegen hield. (Zo weet ze dat je erachter bent gekomen door de tampon en dat er iets aan gedaan moet worden)
Ervaringen:
Ik heb een vriend en heb aan hem verteld dat ik septate hymen had. Hij heeft me daarna gevingerd met 1 vinger (dit was op het begin strak) maar na een paar keer had hij het wel een beetje uitgerekt en lukte het met 2 vingers en daarna zelfs met 3 al deed dat wel erg veel pijn. We hebben zelfs seks gehad en tot mijn grootste verbazing paste het. Ik was waarschijnlijk zo opgewonden waardoor het paste (wat ik nooit had gedacht) maar na de seks en ook na het vingeren bloed ik wel altijd. Mijn vraag aan jullie is: bloeden jullie ook na seks/ vingeren met septate hymen? Ik denk namelijk dat hij soms tegen het tussenschot aanbotst en dat het daarom gaat bloeden maar dat weet ik niet zeker. Hebben jullie hier ook soms last van?
Hopelijk hadden jullie iets eraan.
Even heel kort door de bocht: je weet helemaal niet of je het hebt, want het is door niemand vastgesteld die daar daadwerkelijk iets over zeggen kan.
Dan is het een beetje vreemd tips te geven aan mensen die er wel echt mee bekend zijn.
Je bent 15 jaar, het normaal dat een tampon in en uit doen in het begin pijnlijk kan zijn, evenals de eerste keren vingeren en seks.
Dat hebben vrijwel alle meiden.
Als je iedere keer na de seks of als je gevingerd bent, bloedt, is dat wel een reden om naar de huisarts te gaan, dan dan die gelijk kijken of jou gedachte klopt of niet.
Sorry hoor maar wat onrespectvol om te zeggen dat ik mijn eigen lichaam niet ken! Het is namelijk niet normaal dat als je een tampon uit doet dat je dan midden over de tampon een draad vlees ziet zitten die van de boventkant van mijn hymen tot aan de onderkant loopt. Als mijn vriend me vingert zegt hij ook dat hij het Voelt en dat hij aan allebei de kanten van het tussenschot zijn vingers heeft want hij kan zijn vingers niet tegenelkaar (wat ik bij mijzelf ook voel). Dus ga me niet zeggen dat ik dit niet zeker weet want ik soort draad gemaakt van hetzelfde als je hymen dat midden door de vagina opening loopt geen septate hymen zijn.
Als jij iedere keer na de seks bloedt, is dat niet goed, dat betekent dat er iedere keer wondjes ontstaan en daardoor kun infecties krijgen.
Als je denkt/zegt een septaat hymen te hebben, kan je huisarts of een gynaecoloog daar wat aan doen, zodat je er geen last meer van hebt.
Ik zou je dus ook willen adviseren naar de huisarts te gaan.
@anoniem
Beetje overdreven reactie Niemand was hier onrespectvol en niemand heeft gezegd dat jij je eigen lichaam niet kent. Maar feit is wel dat alleen een arts kan vaststellen of je inderdaad een septate hymen hebt. Je kunt het wel vermoede3n, maar dan moet je daarmee dus idd naar de dokter gaan