- LOI21 december 2009 om 18:22
hallo allemaal,
Ik ontdekte tijdens mijn eerste ongesteldheid een dik maagdevlies…
dit is geen frisverhaal.Mijn tampon blijft altijd achter dat vlieshangen. het is heel stuk en het lijkt dik. ik weet niet wat het is.. herkend iemand dit?
ook nu getrouwd zit dit vlies regelmatig nog steeds in de weg…4 reactiesReagerenZonnetje21 december 2009 om 21:44Hoi LOI,
Wat een vervelend probleem. Ik weet niet hoe lang je er nu al last van hebt (omdat ik niet weet hoe oud je bent en hoe lang je al ongesteld wordt), maar ik denk dat het raadzaam is om even langs te gaan bij de dokter / gynaecoloog.Soms komt het voor dat het maagdenvlies (normaal een ribbeltje of randje in de vagina, het is een fabel dat het echt een vlies is) zo stug is dat het problemen geeft bij tampongebruik of geslachtsgemeenschap. Het kan eenvoudig verholpen worden met een kleine ingreep.
Niet mee blijven lopen, maar gewoon naar de dokter gaan. Dan ben je er uiteindelijk mee geholpen.
Succes!
ReagerenSanne21 december 2009 om 22:54Ik denk ook dat je het beste de huisarts even kunt laten kijken. Afgaande op je beschrijving vind ik het toch wat te weinig informatie om een goede reactie te geven. De huisarts kan een gynaecologisch onderzoekje doen zodat hij precies weet wat het nu precies is wat je beschrijft, en hij kan dan beslissen of er iets aan gedaan moet worden. Ga dus even naar je huisarts, en neem je moeder mee als je dat fijner vindt, want het is toch best spannend voor je zo’n eerste keer een gynaecologisch onderzoek. Voor de huisarts is het trouwens niets bijzonders, die doet het iedere dag wel 100 keer…!
Reagerenlois10 januari 2010 om 17:45bedankt voor jullie berichtjes
Reageren
helaas kon ik niet eerder terug antwoorden omdat ik om vage rede van deze website werd gegooid…
ik ben nu 25+ en vind het erg vervelend.
nu ben ik zwanger.. en wil toch de stap nemen om binnenkort het erover te hebben. maar ik vind het wel moeilijk..Zonnetje11 januari 2010 om 11:07Hoi Lois,
Allereerst, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je? Heb je al een echo gehad? Zo niet… als je een eerste echo krijgt, is deze waarschijnlijk inwendig. Dan ziet de gynaecoloog en/of de verloskundige ook of het ribbeltje vergroot is of niet.
Ik dacht dat je net ongesteld was geworden, maar ik begrijp nu dat je dit al jaren moet hebben. Gezien het feit dat je al 25 jaar bent. Ik zou het echt even aankaarten met de huisarts, verloskundige of gynaecoloog.
Sterkte en ik hoop dat je van je zwangerschap kunt genieten!
Reageren