Zoeken Vraag het forum

dik maagdevlies?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • LOI

hallo allemaal,

Ik ontdekte tijdens mijn eerste ongesteldheid een dik maagdevlies…
    dit is geen frisverhaal.

Mijn tampon blijft altijd achter dat vlieshangen. het is heel stuk en het lijkt dik. ik weet niet wat het is.. herkend iemand dit?
    ook nu getrouwd zit dit vlies regelmatig nog steeds in de weg…

4 reacties
    Reageren
    Zonnetje

Hoi LOI,
    Wat een vervelend probleem. Ik weet niet hoe lang je er nu al last van hebt (omdat ik niet weet hoe oud je bent en hoe lang je al ongesteld wordt), maar ik denk dat het raadzaam is om even langs te gaan bij de dokter / gynaecoloog.

Soms komt het voor dat het maagdenvlies (normaal een ribbeltje of randje in de vagina, het is een fabel dat het echt een vlies is) zo stug is dat het problemen geeft bij tampongebruik of geslachtsgemeenschap. Het kan eenvoudig verholpen worden met een kleine ingreep.

Niet mee blijven lopen, maar gewoon naar de dokter gaan. Dan ben je er uiteindelijk mee geholpen.

Succes!

Reageren
    Sanne

Ik denk ook dat je het beste de huisarts even kunt laten kijken. Afgaande op je beschrijving vind ik het toch wat te weinig informatie om een goede reactie te geven. De huisarts kan een gynaecologisch onderzoekje doen zodat hij precies weet wat het nu precies is wat je beschrijft, en hij kan dan beslissen of er iets aan gedaan moet worden. Ga dus even naar je huisarts, en neem je moeder mee als je dat fijner vindt, want het is toch best spannend voor je zo’n eerste keer een gynaecologisch onderzoek. Voor de huisarts is het trouwens niets bijzonders, die doet het iedere dag wel 100 keer…!

Reageren
    lois

bedankt voor jullie berichtjes
    helaas kon ik niet eerder terug antwoorden omdat ik om vage rede van deze website werd gegooid…
    ik ben nu 25+ en vind het erg vervelend.
    nu ben ik zwanger.. en wil toch de stap nemen om binnenkort het erover te hebben. maar ik vind het wel moeilijk..

Reageren
    Zonnetje

Hoi Lois,

Allereerst, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je? Heb je al een echo gehad? Zo niet… als je een eerste echo krijgt, is deze waarschijnlijk inwendig. Dan ziet de gynaecoloog en/of de verloskundige ook of het ribbeltje vergroot is of niet.

Ik dacht dat je net ongesteld was geworden, maar ik begrijp nu dat je dit al jaren moet hebben. Gezien het feit dat je al 25 jaar bent. Ik zou het echt even aankaarten met de huisarts, verloskundige of gynaecoloog.

Sterkte en ik hoop dat je van je zwangerschap kunt genieten!

Reageren
Reageer op: dik maagdevlies?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.