Zoeken Vraag het forum

endometriose

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • p w

Hallo ik ben nieuw hier…

Ik ben 13 november 2008 geopereerd. Mijn baarmoeder is verwijderd ivm vleesbomen en 1 eierstok ivm qyste en tijdens de operatie endometriose ontdekt.

Ik heb de laatste weken last van mijn onderrug en allebei mijn bekken (uitstekende botten onder je taille)

Zou dit weer endometriose kunnen zijn?

De gyn. had gezegd dat het wel kan terugkomen.

Wie heeft er ervaring mee?

alvast bedankt.

gr.
    P W

3 reacties
    Reageren
    Boris

Dat zou in theorie kunnen, maar dat zou wel erg snel zijn. Heb je al gedacht aan eenvoudige lage rugpijn? Dat wordt veroorzaakt door langduriger kramp in de lage rugspieren.

Reageren
    Anoniem

Lage rugpijn wordt ook wel ‘spit’ genoemd. Het komt veel voor. Sommige mensen krijgen het maar één keer, bij anderen komt het geregeld terug. De pijn zit onder in de rug, in het gebied tussen de onderste ribben en de billen. Vooral bewegen kan flink pijn doen. Van een stoel opstaan of uit bed komen is dan een hele toer. Mensen met lage rugpijn bewegen hun rug zo min mogelijk. Soms kùnnen ze hun rug niet eens bewegen.

Bron: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF02.htm

Reageren
    Manon

Ja, dat kan. Er is dus vastgesteld dat er sprake was van endometriose. Het is bekend van endometriose dat het zich graag ‘nestelt’ op oude chirurgische wonden. Aangezien je geopereerd bent, is je gedachte zeker niet vreemd.

Reageren
Reageer op: endometriose
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.