Tussentijds bloedverlies

Hallo

Ik ben 23 jaar en sinds mijn 18 aan de pil. Gisteren had ik onverwacht tussentijds vaginaal bloedverlies. Ik had dit nooit eerder gehad, op wat bruinige afscheiding na af en toe. Dit was tegen de avond gisteren volledig gedaan. Nu had ik daarnet opnieuw wat last van bloedverlies. Dit telkens zonder ergens anders last van te hebben.

Ik ben deze maand aan mijn 4e pilstrip begonnen van Zoely. Ik weet niet in hoeverre je nog tussentijdse bloedingen kan blijven hebben na het starten met een nieuwe pil? Ik nam voordien Desorelle en heb hier eigenlijk nooit last van gehad...

Na wat googelen kwam ik ook uit bij oa. SOA's als oorzaak. Ik heb echter nog nooit seksueel contact gehad zonder condoom, dus dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Wel heb ik soms na het seksueel contact licht bloedverlies, wat dan weer wel mogelijk bij een SOA past...

Ik zit momenteel ook wel in de examens dus stress kan zeker een rol spelen. Kan dit bloedverlies nog het gevolg zijn van de "nieuwe" pil (nu wel al de 4e maand)?

Reageren

Slik je de pil door of heb je na elke strip een stopweek?

Reageren

Ik slik mijn pil momenteel niet door! Dit doe ik enkel tijdens de zomermaanden eens voor een keertje. Ik ben ook nergens een pil vergeten...

Reageren

Het kan een keer voor komen tijdens pil gebruik. Op zich is dat niet verontrustend

Reageren

We zijn momenteel een weekje verder. Ik had sinds mijn vorige berichtje geen last meer van bloedverlies.

Echter, vandaag na een orgasme (clitoraal, geen penetratie dus geen contactbloeding) had ik een uur later weer plots bloedverlies... Toen ik vorige keer de tweede dag last had van bloedverlies was dit ook na een clitoraal orgasme. Ik had dit daarvoor nog nooit meegemaakt. Het was eerst eerder bruin, oud bloed maar nu wordt het terug iets roder. Moet ik me zorgen gaan maken? Past dit beeld nog binnen de doorbraakbloedingen van de pil?

Reageren

Als het telkens na een orgasme komt, is het geen doorbraakbloeding. Bespreek het met de huisarts

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Tussentijds bloedverlies

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe