- Anoniem23 maart 2016 om 15:06
Hallo,
Ongeveer 3 jaar geleden heb ik weleens last gehad van contactbloedingen. Ik bloedde dan meestal rond de drie dagen, terwijl ik mijn menstruatie al gehad had of nog moest krijgen. Ik ben hiervoor destijds naar de huisarts geweest en die stelde voor me eerst op soa’s te testen en wanneer hier niks uit kwam het aan te kijken of het nog eens voorkwam en dan eventueel een uitstrijkje te laten doen. Vervolgens heb ik weer een keer last van gehad en ben hiervoor een tweede keer naar de huisarts geweest. Gezien hier een lange periode tussen zat, hebben ze wederom een test afgenomen en het weer aangekeken. Hieruit is verder niks naar voren gekomen Nu zit ik net in mijn eerste week van de pil en ben hier van twee pillen achtereenvolgens vergeten. Vanochtend merkte ik dat ik weer last had van een kleine bloeding; wat roze/rode slijmvlies.
Kunnen jullie mij misschien advies geven of het toch slim is om een keer een uitstrijkje te laten maken? Kan het bloedverlies te maken hebben met het vergeten van de pil in de eerste week? (het leek mij sterk, omdat ik dus een week daarvoor nog mijn menstruatie heb gehad) Of is het toch verstandig om eens verder te kijken omdat dit niet normaal is?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 maart 2016 om 17:01Het bloedverlies dat je nu hebt, komt toch zeer waarschijnlijk door de vergeten pillen. Het is heel goed mogelijk dat je een doorbraakbloeding krijgt.
PS
Reageren
Houd er rekening mee dat de pil de eerste 7 dagen na de laatst vergeten pil, niet betrouwbaar is