Zoeken Vraag het forum

Tussentijds bloedverlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik slik al ruim drie jaar de pil en slik hem al meer dan een jaar twee strippen achter elkaar door, dus zes weken. Daarna last ik een stopweek van zes dagen in en begin ik weer opnieuw. Dit gaat altijd goed, zonder problemen of tussentijds bloedverlies.

Twee dagen terug kreeg voor het eerst een beetje zeurende buikpijn en vandaag nam het wat toe. Het leek een beetje op buikpijn of ik ongesteld moest worden. Dit kan echter niet omdat ik nog maar met mijn eerste pilstrip bezig ben en nog 2 of 3 pillen moet slikken. Echter, ik merkte op dat ik bruine afscheiding had en na een tijdje ook roze bloedverlies. Het is niet heel hevig maar het is er wel en de buikpijn is ook aanweziger.

Het is niet logisch dat dit spotting of een doorbraakbloeding is aangezien ik dit nog nooit gehad heb, in de drie jaar dat ik de pil slik. Ook zoveel bruine afscheiding herken ik alleen van de állereerste keer dat ik ongesteld werd (en dus ook nog geen pil slikte). Ik bel morgen meteen de dokter maar ik kan niet zo makkelijk langs (ik logeer tijdelijk 1,5 uur verderop van mijn thuis en dus dokter). Voor nu ben ik vooral in paniek dat het niks ernstigs is (ik ben ook alleen, dit versterkt de paniek).

Hoe kan ik ineens tussentijds bloed verliezen en waar kan dit mee te maken hebben? Moet ik de buikpijn in de gaten houden?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Het is niet logisch dat dit spotting of een doorbraakbloeding is aangezien ik dit nog nooit gehad heb, in de drie jaar dat ik de pil slik[/quote] Toch kan een doorbraakbloeding of een tussentijdse bloeding optreden. Dat is op zich helemaal niet zo raar. Ook al heb je dat niet eerder gehad. Ik denk wel dat het goed zou zijn om nu dus na de eerste strip een stopweek in te lassen.
    Tenzij je ergens pillen bent vergeten en onbeschermde seks hebt gehad

Reageren
    Anoniem

Ik ben geen pil vergeten, heb ze allemaal netjes rond hetzelfde tijdstip geslikt. Ik ga voor zekerheid toch nog langs de dokter morgen in verband met klachten die ik eerder heb gehad en de erge buikpijn. Wel erg bedankt voor uw geruststelling, tot nu toe ga ik er maar vanuit dat dit een uitzondering op de regel is en dus een doorbraakbloeding.

Reageren
Reageer op: Tussentijds bloedverlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.