Vagina helemaal kaal scheren

Online ZorgZus
  • #1

    Dames,
    Graag wil ik weten wat de gevaren zijn bij een volledige kale vagina.
    Mijn man wil dit graag. het ziet er mooi uit. ik weet het niet.
    Arenea

    #2

    kwestie van smaak, ik vind het er niet uitzien! Babies en oude vrouwen hebben daar geen haar.
    de gevaren? alleen infectie, dus heel schoon werken, schoon scherp mes enz.
    maarrrrrr , brrrrr de jeuk later brrr de stoppels, brrr de pukkeltjes,
    misschien bij een schoonheidsinstituut laten harsen en een mooi klein stukje laten zitten?

    #3

    Haar heeft voornamelijk een beschermende functie. Deze is indien u ondergoed draagt eigenlijk niet nodig. Het is dus een esthetische overweging of u haar op uw vagina wilt.
    Inderdaad heeft Brenda gelijk dat het scheren hygienisch dient te gebeuren, risico op ernstige infecties is er niet maar kleine wondjes zijn zo gemaakt.

    #4

    ik doe het ook ik scheer me ook altijd
    en vind het mooi en fris en schoon en netjes en geen last van pukkeltjes hoor of rooie bultjes die krijg je alleen als je te veel en te snel achter elkaar je scheerd ik scheer me 1x per week en dat is genoeg en het voelt meer lekker bij de ex en het is 2008 wie is niet kaal en voor een man is het als een vrouw kaal is meer fijn met likken dus kort om niets mis mee

    #5

    Er is geen medische reden om het niet te doen. Ik vind dit meer een esthetische discussie over wat wel en niet mooi zou zijn. Persoonlijke voorkeur bestaat in de geneeskunde en ziektes niet. het is of gezond of ongezond, en je vagina scheren is niet ongezond.

    #6

    Denk wel dat de meeste meisjes ,vrouwen zich helemaal kaal scheren bij haar vagina,zie het zelfs ook tijdens het dousche na het sporten dat de meeste meisjes wel kaal geschoren zijn op een paar na.Ben zelf ook helemaal kaalgeschoren wel,scheer me vaak zo 2x per week en een mooi glad resultaat,geen pukkeltjes erop.
    Vind het zelf ook veel hyiegenischer zo voledig kaal,zeker de periode dat je vaak afscheiding en slijmverlies hebt,ook bij het masturberen is het veel properder dan met schaamhaar wel...
    Ieder zijn mening erover wel hoe je zich erbij voelt wel....

    #7

    Mijn vrouw heeft al vele jaren een kale vagina en ikzelf ben ook geschoren. Heerlijk bij het beffen en pijpen

    #8

    Schaamhaar heeft een natuurlijke functie, namelijk een barrière tegen indringers. Met de huidige stand van de hugiëne is die barrière minder belangrijk geworden en kun je gerust om esthetische of 'praktische' redenen het schaamhaar verwijderen zonder gevolgen voor de gezondheid. handel wel volgens de juiste technieken want al die kleine wondjes, daar zijn bacteriën dol op en voor je het weet heb je allemaal bultjes en het kan zelfs erger. Wees dus voorzichtig want de huid is in de genitale zone dun en gevoelig. En de reden daarvan kennen we denk ik allemaal wel...

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #10

    Hoi,

    Nou volgens mij kan het helemaal geen kwaad.
    Je moet alleen oppassen met bepaalde ontharingsmiddelen, kan bijtend zijn en
    met scheren (niet snijden he).

    #11

    Een helemaal geschoren vagina is al uit.
    Het streepje is weer helemaal in, zelfs het driehoekje is weer hot.

    #12

    Zelf doe ik het altijd ( s'winters ) om de 5 dagen, daar waar het de ene week 1 keer per week is, en de andere week 2 keer. In de zomer doe ik het om de 3 dagen.

    Zelf vind ik het zeer hygiënisch om het te doen. Niets is er dan ook om er zorgen over te maken. En, en voel altijd zacht aan. Verder heb ik geen last van rode bultjes.

    #13

    Hoi, ik ben zelf een jongeman. Je kunt het natuurlijk ook gewoon héél kort trimmen met een goede trimmer, 1 tot 2 millimeter. Dan is er ook geen iritatie, en de eventuele prikkels/jeuk is toch best meegenomen, best wel spannend!?

    #14

    @ Jongeheer... sinds wanneer is jeuk spannend??? En prikkels???

    Als je jezelf onthaart, kun je dit het beste doen met een nieuw scheermesje en lauwwarm water. Niet teveel scheerschuim/gel/zeep gebruiken en naderhand goed schoonmaken. Eventueel insmeren met bijv. Nivea.
    Trimmen kan inderdaad ook, maar kan een beetje prikken.

    #15

    En met de groei mee scheren anders krijg je allemaal kleine wondjes.

Het onderwerp ‘Vagina helemaal kaal scheren’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief