Zoeken Vraag het forum

opgezwollen en ontstoken schaamlippen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emma

Waarom overweeg je geen andere vorm van anticonceptie? Je klachten zijn duidelijk ontstaan sinds het plaatsen van de Mirena…

anoniem

ik fiets elke dag naar school (8km)
    en sinds vandaag is mijn linker binnenste-scaamlip opgezwollen. het doet veel pijn geen witte afscheiding en geen jeuk weet iemand wat het is alvast bedankt

Reageren
    E.

In één reactie wordt het maar genoemd: CANDIDA
    Ook ik had jaren last van jeuk en wondjes aan schaamlippen. Sinds kort ben ik anders gaan eten vanwege andere klachten, die ook met Candida te maken hebben:
    geen tarwe, geen zuivel, geen suiker, geen gist en geen alcohol (dit is hopelijk tijdelijk)
    En raad eens: klachten zijn al veel minder: ik gebruik ook kokosolie/vet om te smeren. Dat werkt ook heel goed.
    Een candida-infectie kan zich in allerlei organen in je lichaam manifesteren: in je darmen, slijmvliezen: van oren, neus tot vagina en omgeving, maag (maagzuur dat omhoog komt etc)
    Alle pillen, crèmes etc. zijn goede symptoombestrijders, maar echt een oplossing biedt volgens mij alleen een tijdje anders eten om de candida niet iedere keer te “voeden”
    Veel succes!

Reageren
    Anders Bekeken

Niet vergeten dat inlegkruisjes en maandverbanden van kwaliteit en samenstelling verschillen. Als het steeds in de perioden in dat je deze spullen gebruikt, kan je eens een ander merk proberen om te zien of er wat verandert.

Reageren
    Anoniem

Daar herken ik me helemaal in afgezien van dat mijn binnenste schaamlippen ongeveer 3 cm lang zijn en in de weg zitten met fietsen en seks bijv en zodra de vagina al wat droger is door hormoonhuishouding raakt het toch nog erg geïrriteerd, minstens een keer per maand. Geen pretje. Ondanks bovenstaand dieet en ik eet ook nauwelijks vlees. Dit dieet volg ik nu 3 maand, misschien is mijn lichaam nog steeds aan het ontgiften en/of wennen. Ik wacht het nog even af maar anders overweeg ik een libia plasti want ze zitten me erg in de weg. En als ze dan ook nog ontstoken raken is geen houding meer comfortabel. Ik ga de kokosolie ook eens proberen, goeie tip. Ik gebruik het al succesvol (in combinatie met azijn) tegen eczeem. Het werkt goed tegen schimmels en slechte bacteriën en is ook nog eens voedend en heerlijk verzachtend voor huid en haar! Smeert net als creme en voelt wat minder vettig dan de meeste vettige smeermiddeltjes. Bovendien trekt het goed en snel in de huid. Wel extra vierge kokosolie gebruiken, andere dan rauwe kokosolie kunnen de klachten verergeren door toegevoegde ingredienten.

Reageren
    Anoniem

Hoelang duurde het voor klachten weg waren nadat je stopte met pil?

Reageren
    Kiek

Klinkt voor mij als n herpes infectie. Er is n medicijn voor

Reageren
    Els

ik ook al jaren last. Verpest alles. Dokter gynocoloog en 2 dermatologen. Alleen hormooncreme hielp maar nooit echt weg. Nu collodiaal zilver water dagelijks ingenomen. En nu voor het eerst in jaren klachten weg. Hopelijk is dat de oplossing

Reageren
    Bonny66

Bij jeukende en of ontstoken schaam lip,  kan een koel compressie ook verlichten.ik had onlangs een ontsteking in mijn linker schaam lip en het heeft goed geholpen ook om te genezen.  Wel altijd goed uitkijken bij contact koude bevroren compressie tussen huid en compressie voor koude verbranding”

Succes allemaal!

Reageren
    Anoniem

Kan iemand mij alsjeblieft helpen!
    ik heb al 3 maanden last van opgezwollen schaamlippen en heel veel afscheiding. Heb geen klachten zoals jeuk, branderigheid etc. Dokter en gynaecoloog geven mij steeds kuren die niet werken of geschikt zijn voor wat ik heb. Krijg steeds te horen het gaat wel weg. Een soort van dubbele rand bij mijn binnenste en buitenste schaamlip maar ook over mijn clitoris. Een soort van extra huid.

please iemand help me word er heel onzeker van zo erg dat ik elke dag moet huilen…

Reageren
    melo

hallo ik kan je aanraden om een epsom zout in een warmbadje emmer te doen 20min erin laten wachten het gaat echt helpen die klachten had ik ook medicijnen helpen niet
    epsom zout kan je vinden bij de action

Reageren
Reageer op: opgezwollen en ontstoken schaamlippen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.