Zoeken Vraag het forum

Opgezwolle, rode, pijnlijke, jeukende en kapotte schaamlippen.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb een probleem wat zich alleen voor doet wanneer ik veel seks achter elkaar heb gehad (bijvoorbeeld in een weekend en meerdere keren op een dag) en daarbij ook vrij ruw. Maar ik heb het niet altijd (en het is ook geen SOA).
    Ik merk dan opeens na een keer seks (de laatste keer) al een gevoelig en branderig gevoel.
    En de volgende dag is het dan raak.
    Dan zijn mijn binnenste schaamlippen helemaal rood en opgezwollen en ze doen ontzettend pijn. Maar het jeukt dan ook heel erg en gaat ook kapot waardoor er dan wat bloed vrijkomt. Ook merk ik dat er vocht vrijkomt (dit is geen normale afscheiding maar echt gewoon doorzichtig en vloeibaar als water, vocht).
    Ik kan bijna niet eens meer op een stoel zitten en het voel ook heel warm aan als ik m’n hand erop leg.
    Ik vind het een raar verschijnsel, want we zorgen eigenlijk altijd dat ik goed nat ben tijdens de seks, omdat ik weet dat er anders irritaties ontstaan.
    Het duurt heel lang voordat het weer wegtrekt. Ik heb er nu al 5 dagen last van en het is nog niet minder geworden.
    Ook zit er vaak aan de buitenkant van m’n binnenste schaamlippen (dus tussen de binnenste en buitenste schaamlippen in) een hele dikke, witte, soort crème achtige (geurloze) substantie, waarvan ik niet denk dat het uit mijn vagina komt. Dan zou ik het namelijk ook in m’n onderbroek terug moeten vinden en het terug zien als ik met een doekje langs mijn vulva veeg (en dat is niet het geval).
    Ik vind het heel vervelend en ik weet niet wat ik eraan moet doen. Het doet gewoon ook heel veel pijn en ik voel de warmte er gewoon van af komen.
    Ook is het wanneer ik dit heb niet mogelijk om seks te hebben, het doet namelijk al vreselijk pijn zonder dat het aangeraakt wordt en het is ook gewoon te opgezwollen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en een rede of oplossing gevonden?
    Niks wat ik probeer wanneer ik dit heb helpt. Dus ik ben echt een beetje radeloos.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat klinkt toch als een behoorlijke infectie.
    Ik zou je aanraden om naar je huisarts te gaan.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie!
    Ik ben dus al een aantal keer bij de huisarts geweest in de afgelopen maanden, maar die ziet daar niets raars aan. Ik heb een keer een kuur voor schimmelinfectie gehad, maar dat was het dan ook. En dit is (en voelt) heel anders dan dat.
    Ik weet niet of het handig is om naar de gynaecoloog te gaan hiermee? Aangezien m’n huisarts niets ziet om verder actie te ondernemen.

Reageren
    John (moderator)

Als je huisarts ondanks de duidelijke klachten die je hebt geen aanleiding ziet om tot acties over te gaan, zou ik inderdaad een verwijzing vragen.

Reageren
    Anoniem

Zal dat dan zeker is doen. Bedankt!

Reageren
Reageer op: Opgezwolle, rode, pijnlijke, jeukende en kapotte schaamlippen.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.