- Anoniem21 januari 2020 om 21:57
Hallo, ik ben 18 jaar en heb regelmatig seks maar ik merkte een paar dagen geleden een onderhuidse bult van denk ik een vierkante centimeter die pijn doet wanneer je erop drukt. Het zit niet echt tegen mijn vagina aan maar tussen de vagina en binnenkant van het boven been helemaal boven aan, wat je nog net scheert. Ook bij fietsen doet het pijn. Moet ik mij zorgen maken ? (Om een gezwel of iets andere enge ziektes)
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 januari 2020 om 21:58Het kan een steenpuist zijn. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenLisa31 januari 2020 om 23:44Het kljnkt als een bartholische cyste: er zitten klieren aan weerzijden van je vagina waar vocht uit wordt uigescheiden. Als de uitgang van de klier wat verstopt is (kan gewoon gebeuren, doe je niets aan) dan kan je daar een bult vocht uit die klier krijgen.
Als het groter wordt of erg pijn doet, kan een gynaceloog het verhelpen. Ik heb het 2 keer gehad, de tweede keer is het behandeld omdat het echt een pingpongbal werd. Men deed er een slangetje in en vergrote de opening van die klier. Opgelost.
Kan ook vanzelf weg gaan. En wie weet kun je er zelf wat op drukken na een warm bad.
Reageren