Hoi,
Ik ben een vrouw van 19 jaar en heb sinds een jaar vaak last van blaasontstekingen en schimmelinfecties. De schimmelinfecties kwamen vaak als gevolg van de anti biotica van een blaasontsteking. Ik slik nu cranberry pillen en daardoor krijg ik geen blaasontsteking meer (afkloppen..)
Nu heb ik weer last van mijn vagina. Ik ben ongesteld geweest en toen het over was kreeg ik die dag erna een beetje last van mijn vagina. (geen geslachtsgemeenschap gehad afgelopen dagen). Wat meer afscheiding dan gebruikelijk en gevoelige en rode schaamlippen. Als ik wakker word is het nog erger want dan zijn de schaamlippen ook gezwollen. Ik word er erg moe van want ik weet niet of het wel een schimmelinfectie is.
Het jeukt niet echt en de afscheiding is wel wit maar niet erg korrelig ofzo. Het kan geen SOA zijn want ik en mijn vriend zijn al 4,5 jaar samen en elkaar trouw. (en elkaars eerste)
Wat zou het nou wel kunnen zijn? Ik ga vrijdag naar de dokter maar dat duurt nog een paar dagen en ik wil er nu gewoon een keer van af zijn en duidelijkheid hebben.
hoii.. ik ben 17 en ik heb na de menstruatie ook altijd meer last van mn vagina.
Vaak is het branderig na de menstruatie, en mn afscheiding is ook wat geliger.
Het stomme is dat het ook vanzelf weer weggaat :S duss of het nou een schimmelinfectie is of niet?:S heel raar
Hoi,
Ik herken het, en ook van die blaasontstekingen en antibiotica. Plas goed uit na de geslachtsgemeenschap is mijn advies en ga zoveel mogelijk voorover zitten op de wc. Hierdoor zorg je dat de plasbuis niet te veel kan achterlaten. Zo kan je het beste altijd plassen. En ik spoel mijn vagina altijd uit met zout water. Met een speciale vaginale douche, die kan je bij de drogist kopen van Lactacyd. Ik gebruikte ook altijd de vaginale emulsie voor in die flacon, maar mijn Gyn raadde het toch af. Gebruik liever een zoutoplossing die je zelf maakt van 1 theelepeltje keukenzout op warm water oplossen in de fles en daarmee je vagina uitspoelen na de menstruatie en evt na de gemeenschap. Behalve natuurlijk als je graag zwanger wilt worden, dan even niet doen, laat het dan maar zwemmen die zaadjes.
Je schede reageert gewoon heel sterk als afweer van het sperma en menstruatie vocht is opzich heel steriel, tot het in de schede komt. Daar zitten goede en slechte bacterieën en die houden dan de boel normaal schoon. Maar door al die kuren, is het in de war geraakt. Het kan een hele tijd duren voor het over is. Ik kreeg vaginaaltabletten, omdat mijn schede ook te zuur was of zo? of basisch, kan ook nog. En we wilde graag zwanger worden. Vanaf die kuur, bleef ik er elke keer last houden. Dus ik raad je aan, hou het schoon met neutrale middelen. Gebruik geen zeephoudende produkten en ook geen badschuim. Je kan je wel dagelijks wassen met Lactacyd wasemulsie. Is heerlijk zacht voor je vagina.
Succes meiden.
bedankt zeg,
Ik ben bij de dokter geweest omdat ik ook begon te twijfelen aan mezelf.
Hij wist mij ook te vertellen dat er zoveel vrouwen zijn met dit probleem.
Helaas hoor ik daar ook bij.
Ik gebruik al alleen warm water om te spoelen. Dit vind ik al erg prettig. Om een schimmelinfectie te voorkomen heb ik ook een soort zinkzalfoxide gekregen, waar veel olie in zit. Dit zorgt voor een beschermend laagje en daardoor kunnen bacterieen niet zo snel meer groeien tot een schimmelinfectie.
Hopelijk gaat het nu wat beter!!
Nogmaals bedankt!
Hallo,
Ik zit ongeveer een beetje met hetzelfde probleem. Sinds een paar dagen geleden is de huid rondom mijn vagina opgezwollen. Ik dacht dat het door de geslachtsgemeenschap kwam, omdat ik dit wel eens vaker heb gehad. 2 dagen erna werd ik lichtelijk ongesteld, en kreeg een beetje jeuk aan me binneste schaamlippen, ik begon eraan te krabben, en mijn schaamlippen zwelde daarna erg op. Ik heb dit wel eens vaker gehad, maar na een dag, was het meestal al wel verdwenen, maar deze keer niet. Ik vind het erg vervelend dat langs mijn vagina de huid is opgezwollen, want het voelt niet prettig aan, en tijdens geslachtsgemeenschap doet het erg pijn. Ik denk dat het geen schimmelinfectie is, want ik heb dit wel vaker gehad. Ik durf ook niet echt naar de huisarts.. weten julllie misschien wat ik hiertegen kan doen ?
Hallo,
Ik heb nu sinds een jaar, voordat ik ongesteld moet worden last van mij
Schaamlippen. Als ik dan in bed lig of zit worden ze heel zwaar en soort zeurderig. Het klinkt heel raar maar lijkt of het blood gewoon daar in gaat..
Ben ik raar of is dit normaal?
Het zijn vaak voorkomende menstruatie klachten. Dus eigenlijk normaal.
Gebruik je de pil?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies