- Anoniem17 februari 2010 om 08:17
Hallo,
Ik heb sinds een aantal maanden erge pijn in mijn vagina. De pijn zit er op zeg maar en trekt door naar mijn schaamlippen. Soms is de pijn zo erg dat ik er niet door kan slapen, zoals vanacht, en trekt het door naar liezen en eierstokken (naar mijn gevoel)
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een nierbekkenontsteking gehad, de uroloog verklaarde de pijn in mijn vagina door deze ontsteking.
Ook heb ik een cystoscopie gehad (kijk onderzoek in blaas) hier kwam gelukkig niks uit.
Wel blijft de pijn in mijn vagina erg aanhouden.
Ook is het zo dat als ik ongesteld word ik eerst wat bloedverlies uit mijn blaas heb.
Daarom heeft de uroloog mij doorverwezen naar de gynaecoloog voor verder onderzoek, maar hier kan ik pas over 6 weken terecht.
Ook heb ik moeite met sex omdat mijn vagina gewoon vaak pijn doet, moet ik er niet aan denken.Ik ben een vrouw van 21 jaar, ik slik de pil microgynon 30. Heb een vaste partner en ben 15 maanden geleden bevallen via een keizersnede.
Komt iemand dit misschien bekend voor?
Ik word er echt moedeloos van..21 reactiesReagerenanoniem17 februari 2010 om 11:33Ik heb ook hele erge last van mijn hormonen, zou dit er ook mee te maken kunnen hebben?
ReagerenAnoniem19 februari 2010 om 22:18Zes weken?! Dat duurt toch veel te lang! Heb je deze klachten continu en iedere dag of is het alleen tijdens het menstrueren.
ReagerenAnoniem19 februari 2010 om 22:37Kun je beschrijven welke andere hormonale problemen je hebt, en kun je je symptomen relateren aan een specifiek hormoon, wetende dat je de werking van de hormonen kent aangezien je dit direct relateert aan jouw hormonen?
ReagerenAnoniem20 februari 2010 om 09:28Nee de pijn is niet continue aanwezig, maar wel zo vaak dat het mij belemmerd. Soms een dag niet en dan word ik opeens weer s’nachts wakker van de pijn. Je kan er geen pijl op richten om het maar zo ze zeggen.
Mijn hormonale klachten:
Hele erge opvliegers (van erg koud naar zweten)
Erg nachtzweten
Wisselende stemmingen
Geen behoefte aan sex
Niet lekker in mijn vel.
VermoeidheidJa ik weet wel wanneer ik last heb van mijn hormonen, ik ben namelijk zwanger geweest en had er toen ook erge last van.
Reagerenanoniem20 februari 2010 om 09:48[b]Anoniem schrijft:[/b]
[quote]Nee de pijn is niet continue aanwezig, maar wel zo vaak dat het mij belemmerd. Soms een dag niet en dan word ik opeens weer s’nachts wakker van de pijn. Je kan er geen pijl op richten om het maar zo ze zeggen.Mijn hormonale klachten:
Hele erge opvliegers (van erg koud naar zweten)
Erg nachtzweten
Wisselende stemmingen
Geen behoefte aan sex
Niet lekker in mijn vel.
VermoeidheidJa ik weet wel wanneer ik last heb van mijn hormonen, ik ben namelijk zwanger geweest en had er toen ook erge last van.[/quote]
Ik wilde er nog even aan toevoegen, dat de pijn voornamelijk bij mijn rechter eierstok zit.
Reageren
De pijn kan ik het beste omschrijven als erge menstruatie pijn.
Op het moment dat ik daadwerkelijk mijn menstruatie ga krijgen is de pijn bijna helemaal niet te dragen.Anoniem20 februari 2010 om 11:44Ongelofelijk dat je zo lang moet wachten op hulp van een gynaecoloog.
Reagerengreta6020 februari 2010 om 14:31heb je wel pijnstillers gekregen?
bloedverlies uit je blaas is niet normaal. heb je meer pijn bij een volle blaas en minder als die leeg is of maakt dat niets uit?
ReagerenAnoniem20 februari 2010 om 19:49Nee geen pijnstillers, maar heb gelukkig zelf nog voldoende over van toen ik die nierbekkenontsteking had.
Wel had ik van de uroloog een extra antibiotica kuur gehad en dat was ook voor ontstekingen in de baarmoeder.
Welke kuur dat geweest is weet ik eerlijk gezegd niet meer.
Maar helaas heeft deze kuur weining tot niks gedaan.Ik voel erge druk en branderige pijn in het litteken van mijn keizersnede (rechter kant) zodra mijn blaas vol is, zodra ik mijn blaas dan leegplas trekt het ook langzaam aan weer weg.
ReagerenAngel20 februari 2010 om 20:19Ik heb het vermoeden dat je eierstokken onrustig zijn. Misschien een ruimte innemend proces, zoals een cyste of iets anders.
ReagerenAnoniem20 februari 2010 om 20:23Cyste eierstok, wie heeft deze ervaring gehad?
http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/171569-cyste-eierstok-wie-heeft-deze-ervaring-gehad.htmlMeerdere cysten in beide eierstokken
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Vagina-baarmoeder-eierstokken/176475-Meerdere-cysten-in-beide-eierstokken.htmlgreta6021 februari 2010 om 07:56je klachten lijken ook erg op die van mij, een zeurende , uitstralende pijn in de vagina die even minder word als de blaas leeg is en weer toeneemt bij een volle blaas
soms met steken trouwensbij m ij is “het blaaspijnsyndroom” vastgesteld.
ofwel”interstitiele cystitis””
dit onderwerp kun je hier ook ergens vindenmaar bij jou zag je blaas er helemaal gezond uit zei de uroloog?
Reageren
bij mij zag de uroloog piepkleine bloedinkjes in de blaas tijdens de cystoscopie.
hoewel ze dat niet altijd tegenkomen
heb je bij testen steeds bloed in de urine?
en heeft de uroloog verdenking op blaaspijnsyndroom ook genoemd?anoniem21 februari 2010 om 10:25Ja dat klopt, er is niks vreemds gezien tijdens het blaasonderzoek.
Ik heb alleen bloedverlies uit mijn blaas voor mijn menstruatie begint.Hier ben ik achter gekomen, omdat ik 1 dag ongeveer voor mijn menstruatie wat bloed in mijn plas zag, ik ging er van uit dat het mijn menstruatie was dus deed een maandverband in.
Tot mijn verbazing zat daar geen bloed in en zodra ik weer ging plassen, plaste ik dus weer bloed. Dit is meerdere malen gebeurt.Die steken komen mij bekend voor, alleen bij mij zitten die meer in het litteken van mijn keizersnede, dus of dat van mijn blaas afkomstig is geen idee.
Nee hij heeft het niet over blaaspijnsyndroom gehad, wel heeft hij het over PID gehad (ontsteking in het kleine bekken).
ReagerenGeo21 februari 2010 om 11:18Pelvic inflammatory disease (PID) is een ontsteking in het kleine bekken meestal als gevolg van een seksueel overdraagbaar aandoening vanuit de vagina en de cervix naar het endometrium, de tubae en aangrenzende structuren.
ReagerenAnoniem21 februari 2010 om 12:29bedankt Geo voor de uitleg.
Alleen het punt is..
Een geslachtsziekte is gewoon onmogelijk!
Heb al 7 jaar dezelfde vriend, ben erop getest ivm eerdere menstruatie klachten (veel vaginale afscheiding etc) en natuurlijk tijdens de zwangerschap.Ik las dat je ook PID kunt krijgen door beschadiging van de baarmoeder.
Reageren
Ik heb 3 jaar geleden een miskraam gehad waardoor ik uiteindelijk gecurreteerd moest worden ivm achterblijvende placenta resten.
En een keizersnede 15 maanden geleden.