Zoeken Vraag het forum

Cervix duwt op darm?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Hoi allemaal!

Ik loop al een aantal weken, wellicht maanden met wat vage klachten. Mijn menstruatie is wat veranderd, ik bloed minder heftig en het blijft soms een week langer doorgaan dan normaal (ik slik de pil, dus dan ben ik al weer aan mn strip begonnen). daarnaast is mn ontlasting ‘platter’ dan het normaal was, daarmee bedoel ik dat de doorsnee minder groot is dan het soms was.

Nu vond ik het maar vage klachten en had niet zoveel zin om daar mee naar de huisarts te gaan want ja, toch niet zo’n lekker gebied om te onderzoeken. Nu ben ik laatst zelf eens gaan voelen of ik wellicht een reden voor de plattere ontlasting kon vinden, en toen voelde ik een bult toen ik met m’n vinger m’n anus inging. Ik schrok eerst, maar toen ging ik vaginaal voelen en nu blijkt dat het mijn baarmoedermond is die op m’n dart duwt/tegenaankomt. Is dit anatomisch normaal of afwijkend?

Alvast bedankt!

(Ik heb trouwens, meerdere malen, een zwangerschapstest gedaan ivm de vage klachten maar die waren negatief, dus dat is het als het goed is niet 😉

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik zo zonder enig onderzoek niet kan beantwoorden. Maar erg voor de hand liggend is het niet. Ga toch naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Cervix duwt op darm?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.