- Meid 2411 mei 2018 om 13:04
Ik heb regelmatig (paar keer per jaar) last van een terugkerende vaginale schimmel. Nou weet ik dat het bij veel vrouwen voorkomt. Maar onlangs had ik er weer last van, en toen heb ik een week canesten gyno gebruikt. Het leek even weg maar helaas binnen 2 weken kwam de schimmel weer terug. Ik vroeg mij af of ik het langer had moeten gebruiken of dat er een andere oplossing gezocht moet worden? Ik durf niet zo goed naar de huisarts hier mee. De schimmel omvat jeuk(voornamelijk in de avond in bed). En verder heb ik geen overgewicht, eet en beweeg normaal.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2018 om 13:26Ik zou er toch maar eens mee naar de dokter gaan. Misschien dat toch een andere behandeling nodig is
ReagerenCatootje12 mei 2018 om 08:03Candida begint in je darmen dus is het belangrijk om je hele gezondheid te ondersteunen. Je voeding is daarbij belangrijk, bepaalde voedingssupplementen enz. Eventueel pilgebruik kan de candida uitlokken.
ReagerenMeid 2412 mei 2018 om 18:26Ik ben niet meer aan de pil, maar heb wel snel geprikkelde darmen(opgeblazen buik). Kan het daar mee te maken hebben dat er een schimmel in de darmen en in de vagina beide zit?
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2018 om 01:10Dat is niet erg waarschijnlijk
Reageren