- Anoniem13 januari 2014 om 16:18
Hallo,
Ik ben 16 jaar, en heb al meer dan een halfjaar schimmelinfecties. Ik heb elke keer als het terugkwam weer Canesten Gyno gebruikt,maar de infectie blijft terugkomen. Naar de huisarts ga ik niet, want die schrijven me zalf voor die ook niet werkt, iets anders voorschrijven is ook geen optie. Ik slik de pil sinds een halfjaar, en heb er sindsdien ook last van. Ik ben nu ook minder suikers gaan eten. Seksueel contact met mijn vriend geeft een vreselijk branderig gevoel,en als hij in mij klaarkomt is het al helemaal pijnlijk.
Ik ben het onderhand een beetje zat en wil een oplossing, stoppen met de pil wil ik niet. Ik gebruik minder inlegkruisjes en was mijn vagina met lauw water. Mijn vriend heeft het ook al een keer gehad, we hebben ons toen allebei behandeld en hij heeft er nu ook geen last meer van, bij mij kwam het terug.
Wie zou mij kunnen helpen?3 reactiesReagerenTandor113 januari 2014 om 16:47Het is heel goed mogelijk dat de pil de oorzaak is.
Reageren
Ik denk dat een behandeling met zalf niet afdoende is. Je zou eventueel een andere pil kunnen proberen. Overleg het eens met je huisarts ofvraag om een verwijzing naar de gynaecoloog.Anoniem28 februari 2015 om 14:25ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik 16 was. Het begon met jeuk en ik kreeg een zalfje voorgeschreven. Op een gegeven moment werkte de zalf niet meer en verergerde het de jeuk zelfs! om een lang verhaal kort te maken. Heb anderhalf jaar rondgelopen met een jeukende, branderige vagina! totdat ik zo wanhopig was dat ik naar acupunctuur ging (werd mij aanbevolen door iemand met goede ervaringen daar). de vaginale jeuk en pijn binnen drie maanden helemaal weg! ik merkte ook direct verbetering. ik had wratten en die waren ook weg (lukte ook niet bij de huisarts) en mijn menstruatiepijn is weg! moet eerlijk zeggen die man was ook erg goed in zijn werk dus weet niet of anderen ook zo goed zijn…
ReagerenAnoniem9 maart 2015 om 15:18Hey, ik ben 20 en heb nu ook al een half jaar last gehad van schimmelinfecties. Om de maand kwam er eentje op. Deze laatste keer heeft het een maand geduurd eer die weg was, dus ik was best wel wanhopig. Het beste is dat je inderdaad naar en gynea gaat. Na aanmodderen met gyno-daktarin en gyno-canesten, heb ik daar de pillen Fluconazol gekregen. Dat zijn 10 pilletjes en daarvan heb ik 5 dagen lang elke dag een pilletje geslikt en nu moet ik de resterende 5 pilletjes iedere maand innemen. Deze zijn wel enkel op voorschrift verkrijgbaar.
Reageren
Ook heb ik een kuur gevolgd met candoblem. Dat zijn supplementen en die herstellen heel je flora daar beneden. Het zijn 28 pilletjes die je 3/4weken dan inneemt. Deze gaan de schimmelinfectie niet speciaal tegen, maar zorgen wel dat heel je systeem terug in orde komt en de bacterie minder snel woekert.
Als je telkens opnieuw dezelfde zalf gebruikt, geraakt de bacterie er ook gewoon aan, dus afwisselen is een noodzaak. (je hebt nog gyno-daktarin)
Je kan je ook wassen met isobetadine-gyn, dit heeft een schimmeldodende functie.