- Vicky8824 januari 2018 om 18:14
Beste allen,
Ik heb een vraagje, in de afgelopen 3 jaar ben ik 4 keer geopereerd aan cystes in en rond mijn vagina.. ik ben hierdoor heel voorzichtig geworden en heb de afgelopen 11 maanden hierdoor bewust geen seks gehad, nu heb ik gisteren voor het eerst weer seks gehad sinds de laatste operatie en ja hoor! Cyste! Hebben andere mensen hier ook ervaring mee? En wat kan ik doen buiten een leven lang geen seks meer om operaties te voorkomen.. ik word er moe van!2 reactiesReagerenKelly29 juli 2018 om 11:28Hey vicky88,
Ik heb mijn cyste gekregen na de bevalling van mijn tweede kindje 3 jaar geleden… Nu ik had er nooit geen last van en ook niet tijdens de seks, maar een paar weken geleden werd de cyste groter en groter bijna gelijk een tennisbal en zeer pijnlijk dat ik niet meer kon staan en zitten… Ik naar de huisarts met schaamrood op mijn wangen want ik dacht de enigste vrouw te zijn ter wereld wat daarmee rondliep . Nu had ik een abces op de cyste, antibiotica gekregen en een afspraak bij de gynaecoloog daags nadien. De gynaecoloog stelde me voor enkele uren wachten op de anesthesist of ik snij het hier en nu levend open. Ik had echt geen zin meer om te wachten omdat het zoveel pijn deed en heb het laten opensnijden en ja hoor wat een ontlading! Ze had de snede opengelaten zodat eventueel vocht nog kon afdrijven en goed zitbadjes genomen. Twee weken later terug naar gynaecoloog ze had gehoopt dat de antibiotica de cyste wat had doen krimpen maar neen hoor nog steeds even groot als een ei uitwendig. Ze stelde me meteen voor om de cyste en bartholinklier operatief te verwijderen. Ik de pro en contras tegen elkaar afgewogen en heb besloten om het te laten verwijderen. En dat is 2 weken geleden gebeurd. Ik ben smorgens om 8u binnen gegaan en om half 10 zijn ze me komen halen om mij voor te bereiden op de operatie (was onder gehele narcose en gelukkig maar) en om 10u was het dan zo ver. Maar bij mij was het niet zonder slag of stoot. De klier wat normaal maar is als een grootte van een erwt was bij mij ter grootte van een kleine chocolade paasei en lag dieper gelegen dan de gynaecoloog meende en hebben mij wat bruter moeten opereren en ik verloor daarbij ook nog eens veel bloed waardoor ze meer hechtingen moesten gebruiken… Om 11u werd ik terug wakker en het eerste wat ik kon zeggen was PIJN! Direct pijnstilling gekregen (contramal) ging dat gelukkig snel beter! Terug in de kamer rond 12u. Ik moest wat drinken, eten, plassen en wat kunnen rondlopen vooraleer ik naar huis mocht en dat ging snel goed! Om 15u heb ik het ziekenhuis mogen verlaten! Na ieder toiletgebruik goed spoelen, 1x per dag een zitbad en goed rusten! En een goede pijnstilling want daar beneden voelde het alsof een bulldozer erover af was gereden! Alles nog gezwollen en bont en blauw. Nu zijn we twee weken verder de wonde is mooi aan het genezen. Nu zou ik geen cyste meer krijgen volgens de gynaecoloog aan die ene kant! Fingers crossed! Ik zou het toch overwegen en er een goed gesprek over hebben met je partner. Want als de ene klier weg is wordt je aan die kant niet meer vochtig tijdens opwinding en seks. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Met lieve groetjes Kelly
ReagerenIngi22 november 2020 om 16:32Ja pas na de sex kwam dat ding opzetten en gegeven moment werd ie niet meer kleiner. 3dgn terug operatie gehad. Nu herstellen. Heb weinig pijn gelukkig.
Reageren