- Dromer23 juli 2017 om 00:12
Hi!
Sinds twee weken voel ik zo nu en dan een raar gevoel onder mijn onderbuik. Ik weet niet precies waar het zit (kan baarmoeder zijn, baarmoederhals, eierstokken en toen ik op internet zocht leek de blaas zich ook op die plek te bevinden). Afgelopen paar maanden waren erg heftig voor mijn vriend en mij. We hebben hele serieuze gesprekken gevoerd (we zijn jeugdliefdes en inmiddels 10 jaar samen).
De laatste tijd hadden we dan ook enorme pieken en dalen in onze relatie, maar ook een stuk meer seks. Ik slik inmiddels ook ruim 10 jaar de pil en word meestal 1 keer per half jaar ongesteld.
Ondanks de dalen in de afgelopen maanden, hebben mijn vriend en ik het wel over kinderen gehad. Veel mensen in mijn omgeving zijn zwanger en ik voel dat ik er ook aan toe ben. Mijn vriend is er alleen nog niet aan toe en wil nog een paar jaartjes wachten. Prima natuurlijk, we zijn nog heel jong! Maar het gekke is dat ik regelmatig voordat we seks hebben (bij het voorspel zegmaar) een heel raar gevoel heb onder mijn onderbuik. Een soort van ‘vlinder’ gevoel maar dan dus een stuk lager. Eerst dacht ik dat dit kwam doordat onze relatie wat is veranderd en ik misschien iets meer zenuwachtig was voor de seks en het dus een soort vlinders waren. Maar de laatste paar dagen heb ik het ook gewoon overdag als ik bijvoorbeeld op de bank zit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik vergeet de pil nooit in te nemen, maar aan de andere kant weet ik ook dat de pil niet 100% zekerheid biedt.
Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Ik ben 25 jaar oud en verder nooit gezondheidsklachten gehad. Ik ben alleen vaak moe maar dat heb ik al jaren. Alvast bedankt voor jullie hulp!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juli 2017 om 00:17Ik slik inmiddels ook ruim 10 jaar de pil en word meestal 1 keer per half jaar ongesteld. Dat is vreemd, of slik je de pil zo vaak en lang door?
Misschien is er een doorbraakbloeding op komst of heb je gewoon wat last van de darmen door de stress…
ReagerenDromer23 juli 2017 om 00:25klopt, ik slik inderdaad de pil vaak door. Mijn huisarts gaf destijds aan dat dat geen probleem is. Ik heb wel vaak last van mijn darmen, maar dat voelt toch wel weer heel anders. Dit is echt een soort kriebelend gevoel….
ReagerenCatootje23 juli 2017 om 07:50Pilgebruik zorgt voor allerlei tekorten in je lichaam, zoals zink, vitamine B, magnesium en taurine. Ook bevordert het een toestand van oestrogeendominantie, dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Ook kan pilgebruik vermoeidheid als bijwerking geven, al is het niet gezegd dat het daar door komt.
Reageren
Kan zijn dat je het gevoel hebt toe te zijn aan kinderen krijgen maar als je relatie niet zo lekker loopt kan je je afvragen of je dat met hem wil. Dan zou je eerst aan je relatie moeten werken of besluiten dat het niet meer gaat. Allerlei emoties, samen met het pilgebruik kan zorgen voor reacties in je lichaam. Daar goed naar luisteren. Vaak geeft je lichaam aan waar het knelpunt zit.John (moderator)
23 juli 2017 om 10:15Mijn huisarts gaf destijds aan dat dat geen probleem is. Het hoeft niet meteen een probleem te zijn, maar kan wel wat klachten veroorzaken. Misschien is het goed om nu in ieder geval een stopweek te starten. Voor de vermoeidheidsklachten zou je een bloedonderzoek kunnen laten doen bij de huisarts.
Reageren