- Zoë8 mei 2026 om 10:04
Hallo allemaal,
Ik ben 29 jaar oud, slik de pil en ben dan ook gewoon ongesteld als ik hiermee stop. Nu heb ik sinds een paar dagen het gevoel dat er iets links onderin me buik zit, net boven de blaas ongeveer. Het doet geen pijn ofso maar ik voel dat het aanwezig is, kan het niet perse uitleggen. Ik voel het vooral tijdens lopen/bukken etc. Als ik stil zit lijkt me minder te zijn. Verder heb ik geen klachten, ik houd ook me gewicht bij en dit is sinds de laatste 2 weken niet veranderd. Wel ben ik heel bang voor het zou kunnen zijn, iemand enig idee?1 reactieReageren
Peter (huisarts)
8 mei 2026 om 11:58Hoe is het met je ontlasting? Heb je regelmatig dagen dat je het poepen overslaat? Obstipatie is het meest waarschijnlijke nml.
Daarnaast kan het een afwijking zijn van de (linker) eierstok (bv een cyste), ondanks je pilgebruik.
Reageren
Ondanks je menstruatie na stoppen pil (ontrekkingsbloeding) zou ik toch een zwangerschapstest laten doen.
Je kunt natuurlijk ook een buikwandbreuk hebben, een vetbult of andere zwelling in de buikwand.