Zoeken Vraag het forum

Flapje vaginaingang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bee

Hallo,
    Bij mij vriendin zag ik iets waarvan ik niet weet wat het is. Ik heb het bij mijzelf nog nooit gezien of gevoeld. Tijdens de seks zag ik bij de ingang van haar vagina een uitstulpinkje zitten, in de vorm van een klein tongetje zeg maar. Gewoon roze, en glad. Het bewoog ook, trok zich soms terug en kwam weer tevoorschijn. Het deed kennelijk geen zeer, ik kon er gewoon aankomen. Hij was alleen zichtbaar terwijl ze opgewonden was.
    Enig idee wat dit kan zijn? Ze is 40, heeft een tweeling gebaard, ze heeft overgewicht, wellicht is dit relevant.
    Alvast bedankt!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan daar zo ongezien helaas ook niets over zeggen… Was het niet haar clitoris?

Reageren
    Bee.

Nou, nee. Natuurlijk niet. Als dit het niveau is van antwoorden dat ik kan verwachten, had ik niet hoeven komen.

Reageren
    John (moderator)

Nou zo natuurlijk is dat niet…  er worden nog wel eens wat vreemde vragen gesteld. En  met de beschrijving die je geeft, had het gekund..

Maar ik hoop ook, dat je begrijpt, dat het moeilijk is om daar zo ongezien iets over te zeggen. Het kan een huidflapje zijn, of misschien nog een restant van het hymen. Moeilijk om dat zo te beoordelen…

Reageren
    Bee

Maar een clitoris zit niet bepaald bij de schede-ingang… En het hymen, na het baren van een tweeling nog? Dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Ik zou zo niet weten wat ik nog meer kan vertellen om het te verduidelijken.

Reageren
    John (moderator)

Een clitoris kan net boven de ingang van de vagina zitten.  Dat komt vaker voor dan je denkt. Het hymen is natuurlijk al lang doorbroken maar het is mogelijk dat er nog een restantje aanwezig is. Een stukje huid van het hymen dus. Met baren gaat dat ook niet weg. Een andere optie zou nog kunnen zijn, dat het een huidflapje is, overgebleven als een soort litteken, na inscheuren/hechten na de bevalling..

Maar zoals ik al schreef: het is moeilijk om daar zo iets over te zeggen.

Reageren
    Pinkie

Dit tongetje kan 2 oorzaken hebbeb. 1) het zijn de natuurlijke “richels” in de vaginawand die onder invloed van hormonen (na een bevalling/overgang) kunnen groeien. Hier is weinig aan te doen behalv operatief verwijderen of een soort vaginale zetpil kuur die hormonen afgeeft waardoor déze weer terug kunnen slinken. 2) het kan een gevolg zijn van opgezette aders tijdens de bevalling, die door de hevige druk zijn gaan bloeden. Hierdoor ontstaan er kleine bloedingen onder de huid die vervolgens tot zo’n flapje leiden.

Reageren
Reageer op: Flapje vaginaingang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.