Zoeken Vraag het forum

Pijn en opgezwollen vagina na de seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • gpes

Ik heb vaak last van schimmelinfecties dus heb ik nu een glijmiddel gekocht zonder glycerine. Voordien gebruikten wij speeksel als glijmiddel maar dan heb ik gelezen dat je daar ook een schimmelinfectie aan kan overhouden. We hebben al een hele tijd geleden ondervonden dat zijn penis te groot is voor mijn vagina, waardoor ik telkens de eerste momenten tijdens de seks zeer veel pijn heb. 2 dagen voordien waren er zelf scheurtjes en vandaag hebben we het voor het eerst geprobeerd met glijmiddel maar het deed zelf meer pijn dan anders. Ik weet niet of dit door het glijmiddel komt of doordat ik scheurtjes had. Nu merk ik wel (een paar uur later) dat ik aan de vagina opening, waar de scheurtjes waren, het opgezwollen staat en dat de vulva redelijk rood staat.

Kan het zijn dat ik nog altijd pijn heb ook al gebruiken we glijmiddel, of zelf meer pijn?
    Is dit normaal en kan dit wegtrekken na een paar dagen of heb ik opnieuw een schimmelinfectie?
    & Wat kunnen we doen om de betrekking zo gemakkelijk en aangenaam mogelijk te laten verlopen?

Alvast heel erg bedankt!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar de huisarts. Laat naar de infectie en de scheurtjes kijken. Dit zal toch eerst helemaal moeten genezen.

Reageren
    Catootje

Als je herhaaldelijk een schimmelinfectie hebt kan het slim zijn om die bij de bron aan te pakken. Zo kan pilgebruik het uitlokken.

Zelf had ik in het verleden een vreselijke candida, dat ik in brand stond van onderen. Een ander voedingspatroon en een paar supplementen heeft het doen verdwijnen. Ik kan je aanraden om op  zoek te gaan naar wat jou kan helpen. Zo kunnen prebiotica (vezels) en probiotica je darmen helpen en bij je darmen begint het. Ook beter zo min mogelijk geraffineerde suiker omdat schimmeltjes dol zijn op suiker.

Ik kan niet oordelen of ie groot of te groot is maar ik merk dat ik, hoewel ik erg  nauw ben toch een flinke knuppel kan hebben als ik maar ontspannen, opgewonden en nat ben. Het standje kan ook nog uitmaken. Zo had ik eens te maken met een extreem dik geval, lukte op de normale manier niet maar achterlangs, allebei op onze zij, ging ie er wel in.

Reageren
Reageer op: Pijn en opgezwollen vagina na de seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.