Zoeken Vraag het forum

Puistje, verdikking, jeuk, zoveel klachten!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

Ik heb een paar problemen in de intieme zone zeg maar..
    Er zit een soort puistje (denk ik) aan de binnenkant van 1 grote schaamlip. Aan de andere schaamlip heb ik een kleine verdikking die donkerder van kleur is en ook pijn doet (branderig). Het voelt als een dik litteken, om een beeld te geven..
    Tussen mijn 2 buitenste schaamlippen is de huis echt geschilferd, en dit loopt tot aan het punt waar de grote schaamlippen bij elkaar komen vanboven.
    Komt daar nog wat jeuk bij, een algemeen branderig gevoel aan de vagina-ingang en het perineum..

Laatste tijd heb ik ook iets dikkere afscheiding, soms dat het zelfs in dikkere ‘slierten’ eruit komt.. (sorry voor de vieze info 😉 )

Enig idee wat ik hier mee aanmoet? Huisarts liever niet, gynaecoloog is voor maanden bezet..
    Kan ik het nog even aankijken?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Met de klachten die je hebt, zou ik het niet nog even aankijken. Het kan een infectie zijn. Ga toch maar even naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Hmm niet waar ik op zat te hopen..
    De jeuk komt volgens mij aan het perineum wel doordat ik mijn billen aan de ‘binnenkant’ had opengereden met paardrijden, en van de zalf die ik eraan had gedaan, of omdat het aan het genezen is ofzo..

Sinds ik die zalf heb gebruikt, zitten de schilfers er ook, dacht eerst dat het opgedroogde zalf was, maar na een bad was het nog altijd niet weg.

Heb me wel ook enkele weken gesneden aan mijn buitenste schaamlip bij het scheren.. Misschien dat het littekentje daarvan komt ook. Ook al is het dan zeker niet normaal dat het pijn doet?

Reageren
    John (moderator)

zoals ik al schreef kan het een infectie zijn…ik zou er toch maar mee gaan

Reageren
    Anoniem

Gisteren bij dokter geweest.

Ze zei dat het een soort huidinfectie was van de huid aan de vulva, niet in de vagina zelf. De schilfers zijn hier typisch een symptoom van.
    Ik heb nu Gyno-daktarin meegekregen, maar als ik me niet vergis is dit ook voor in de vagina?

Volstaat het dan als ik het gewoon aan de buitenkant smeer en niet in de vagina? Ik heb ook totaal geen jeuk aan de vagina zelf, maar aan de schaamlippen en aan de huid buiten de vagina richting anus..

Reageren
    John (moderator)

Dan volstaat het om de zalf alleen aan de buitenkant te gebruiken.

Reageren
    Anoniem

Bedankt Tandor!

Reageren
Reageer op: Puistje, verdikking, jeuk, zoveel klachten!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.