- Annie2 juni 2025 om 19:24
Heeft er iemand ervaring met een traumatische palatumbeet. Ik zou graag willen weten hoe de behandeling hiervan is
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 juni 2025 om 20:07Een traumatische palatumbeet kan verschillende behandelingen vereisen, afhankelijk van de ernst en oorzaak. Hier zijn enkele mogelijke opties:
Reageren
– Orthodontische behandeling: Soms kan een beugel helpen om de beet te corrigeren en verdere schade aan het gehemelte te voorkomen.
– Beetverhoging: Dit kan worden gedaan met composietopbouw of andere tandheelkundige technieken om de druk op het gehemelte te verminderen.
– Multidisciplinaire aanpak: In sommige gevallen werken orthodontisten en gnathologen samen om een stabiele en functionele beet te herstellen.Annie26 juni 2025 om 20:28Ik ben bij de kaakchirurg en de orthodontist geweest. Ze hebben nu een orthodontie behandeling voorgesteld en dan ergens tussenin een kaakoperatie. Kan iemand hier meer over vertellen zodat ik een beslissing kan nemen of ik dit wil gaan doen
ReagerenSuus26 juni 2025 om 21:41Het lijkt mij dat de kaakchirurg en de orthodontist de aangewezen personen zijn om.je daarin te kunnen adviseren.
Reageren
Zij hebben jou dossier en kunnen je op badis daarvan informatie geven.
In plaats van informatie gebaseerd op persoonlijke ervaringen of algemene verhalen.