Zoeken Vraag het forum

Traumatische palatumbeet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Annie

Heeft er iemand ervaring met een traumatische palatumbeet. Ik zou graag willen weten hoe de behandeling hiervan is

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een traumatische palatumbeet kan verschillende behandelingen vereisen, afhankelijk van de ernst en oorzaak. Hier zijn enkele mogelijke opties:
    – Orthodontische behandeling: Soms kan een beugel helpen om de beet te corrigeren en verdere schade aan het gehemelte te voorkomen.
    – Beetverhoging: Dit kan worden gedaan met composietopbouw of andere tandheelkundige technieken om de druk op het gehemelte te verminderen.
    – Multidisciplinaire aanpak: In sommige gevallen werken orthodontisten en gnathologen samen om een stabiele en functionele beet te herstellen.

Reageren
    Annie

Ik ben bij de kaakchirurg en de orthodontist geweest. Ze hebben nu een orthodontie behandeling voorgesteld en dan ergens tussenin een kaakoperatie. Kan iemand hier meer over vertellen zodat ik een beslissing kan nemen of ik dit wil gaan doen

Reageren
    Suus

Het lijkt mij dat de kaakchirurg en de orthodontist de aangewezen personen zijn om.je daarin te kunnen adviseren.
    Zij hebben jou dossier en kunnen je op badis daarvan informatie geven.
    In plaats van informatie gebaseerd op persoonlijke ervaringen of algemene verhalen.

Reageren
Reageer op: Traumatische palatumbeet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.