Zoeken Vraag het forum

Ontsteking doorkomende verstandskies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kelly

Goedenavond,
    Vorige week vrijdag werd ik uit het niets wakker met een dikke bult op mijn wang.
    Naar de tandarts gegaan en bleek dat mijn bovenste verstandskies te groot was en daardoor continu op mijn doorkomende verstandskies aan de onderkant drukte.
    Een spuitje met waterstofperoxide meegekregen en telkens netjes de ontstoken kies gespoeld hiermee.
    Afgelopen dinsdag werd de verstandskies getrokken. Er mag dan natuurlijk niet gespoeld worden dus de tandarts gaf aan dat dit ook niet meer nodig zou zijn nu de bovenste kies verwijderd was.

Vandaag voelde ik echter weer pijn en keek ik net en zag ik het aan de onderkant (die kies zit er dus nog in!) gigantisch dik zijn met her en der wat witte troep (vermoedelijk uit de zwelling) ik ging er zachtjes met de tandenborstel overheen om het weg te halen en daar was het bloed!
    Vervolgens pakte ik mijn spuitje erbij en spoot ik de onderste verstandskies uit, en daar kwam me een partij voedselresten uit zetten… niet normaal! Dus ook gewoon wederom zwaar ontstoken. Het bonkt nu ook.
    Maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk van die nare ontsteking af…

Wat kan ik het beste doen?

Weer doorgaan met de waterstofperoxide?
    Misschien een zoutoplossing?
    Of misschien met Chloorhexidrine?

Let op: bovenste verstandskies is getrokken dus nog wel aan het genezen.

2 reacties
    Reageren
    Suus

Ik zou de huisartsenpost om advies bellen.

Of een weekend tandarts. Die kunnen bepalen of je bijvoorbeeld een antibiotica kuur nodig zou zijn of kunt wachten je maandag je eigen tandarts kunt bellen.

Reageren
    Suus

Even ter info: chloorhexidine in een open wond doet VRESELIJK zeer!!

Reageren
Reageer op: Ontsteking doorkomende verstandskies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.