Ontsteking doorkomende ve"/> Ontsteking doorkomende verstandskies - Medische Forum - Dokter.nl

Ontsteking doorkomende verstandskies

Goedenavond,
    Vorige week vrijdag werd ik uit het niets wakker met een dikke bult op mijn wang.
    Naar de tandarts gegaan en bleek dat mijn bovenste verstandskies te groot was en daardoor continu op mijn doorkomende verstandskies aan de onderkant drukte.
    Een spuitje met waterstofperoxide meegekregen en telkens netjes de ontstoken kies gespoeld hiermee.
    Afgelopen dinsdag werd de verstandskies getrokken. Er mag dan natuurlijk niet gespoeld worden dus de tandarts gaf aan dat dit ook niet meer nodig zou zijn nu de bovenste kies verwijderd was.

Vandaag voelde ik echter weer pijn en keek ik net en zag ik het aan de onderkant (die kies zit er dus nog in!) gigantisch dik zijn met her en der wat witte troep (vermoedelijk uit de zwelling) ik ging er zachtjes met de tandenborstel overheen om het weg te halen en daar was het bloed!
    Vervolgens pakte ik mijn spuitje erbij en spoot ik de onderste verstandskies uit, en daar kwam me een partij voedselresten uit zetten... niet normaal! Dus ook gewoon wederom zwaar ontstoken. Het bonkt nu ook.
    Maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk van die nare ontsteking af...

Wat kan ik het beste doen?

Weer doorgaan met de waterstofperoxide?
    Misschien een zoutoplossing?
    Of misschien met Chloorhexidrine?

Let op: bovenste verstandskies is getrokken dus nog wel aan het genezen.

Reageer

Ik zou de huisartsenpost om advies bellen.

Of een weekend tandarts. Die kunnen bepalen of je bijvoorbeeld een antibiotica kuur nodig zou zijn of kunt wachten je maandag je eigen tandarts kunt bellen.

Reageer

Even ter info: chloorhexidine in een open wond doet VRESELIJK zeer!!

Reageer
Reageer op: Ontsteking doorkomende verstandskies
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif