Zoeken Vraag het forum

bult met pus na trekken van kies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • kitty

Hoi hoi

mijn verstandskies is er een paar weken terug uit gehaald. Verder geen last gehad, wel was het een flinke wond geworden maar zover ik kan zien en voelen verder wel goed dicht gegaan.

Vanochtend werd ik echter wakker met een bultje op mijn tandvlees, daar waar de verstandskies heeft gezeten. Niet bij de wond, maar aan de zijkant, dus richting de wang.

Vanmiddag tijdens het poetsen sprong hij open en kwam er pus en bloed uit (sorry voor de vieze woorden). Toen heb ik meteen met waterstofperoxide gespoeld en later nog een keer met zoutwater.

Wat kan dit zijn, is dit alsnog een ontsteking? En hoelang kan ik blijven spoelen met zout, kan het geen kwaad als ik het nog een paar dagen aankijk?

Bij mijn andere verstandskiezen heb ik nooit last gehad, dus ik weet niet wat dit kan zijn?

5 reacties
    Reageren
    Kitty

Heeft echt nooit iemand dit gehad?

Het is niet dat ik er last van heb, maar het is gewoon irritant, vooral omdat nu elke keer na het poetsen dat het weer gaat bloeden… wat kan ik hieraan doen??

Reageren
    nickg

hoi Kitty

mijn verstandskiezen zijn vandaag getrokken en er zit bij mij ook een enorme witte bobbel. ik weet niet waar hij uit is komen groeien (wang of tandvlees) maar ik vind het doodeng.

Hoe is het bij jou afgelopen?

groet,

Nick

Reageren
    mark

Het beste is om een drain te plaatsen na het verwijderen van de kies. Dit is een draadje wat in het gat van de kies geplaatst wordt en daaroverheen wordt alles gehecht. Dit is om wondvocht en bloed af te voeren . Er ontstaat dan geen bult met pus erin want het wordt afgevoerd via de drain.De drain wordt na een paar weken verwijderd . Je tandarts zou dit moeten weten en plaatsen , voorkomt een hoop pijn en frustratie .

Reageren
    Golan

Nou ik heb in oktober vorig jaar mijn beide verstandskiezen getrokken (rechts boven en beneden) die van beneden is gehecht, tot en met nu heb ik 3x ontsteking gehad. Vandaag ben ik naar mijn tandarts gegaan en van haar heb ik een spoedbriefje gekregen voor de kaakchirurg, daar moet ik morgen heen. De tandarts weet niet wat het is maar er zit nog pus in het bultje denk ik. Ik hoop dat ik morgen geholpen kan worden want de tandarts eeft op mn bult gedrukt nu doet het pijn een beetje.. Ik heb wel gespsoeld met zoutwater, of het helpt weet ik niet.

Reageren
    Mike

Weetje al wat het is ?

Reageren
Reageer op: bult met pus na trekken van kies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.