Home / Tandheelkunde / Tanden trekken onder narcose
hallo
ik wil graag de mensen vragen die inmiddels hun tanden hebben laten trekken wat jullie ervaring is ik ben zo bang voor de na pijn om dat een kies al 6 weken duurt voor de pijn weg is..ik zit nu met pijn en ontsteking in me hele mond ik durf egt niet ik ben zo bang..
hoe hebben jullie het ervaren. hebben jullie nog tips voor mij?
dit is al langer dan 2 jaar geleden dit forum maar probeer het toch
mvg san
hallo san
heb voorigeweek donderdag al mijn tanden laten trekken inclusief 2 verstandskiezen die eruit geboord moesten worden.
ben nu 4 dagen verder en de napijn wordt nu gelukkig minder.
aleen de verstandskiezen die hij eruit geboord heeft kan 2 weken napijn geven zei de kaakchirurg. maar dat wordt nu ook gelukkig al minder.
dus voor iedereen die ook zoals de meesten van ons er vreselijk er tegen op ziet om alles te laten trekken. kan ik maar 1 advies geven.
trek de stoute schoenen aan en neem die stap om het wel tedoen.
ja in de meesten gevallen is er flink napijn( niet altijd)
maar als je door die zure appel heen bijt dan loop je erna met een stralende lach weer rond.
heb er geen moment spijt van dat ik alles heb laten trekken ondanks de heftige napijn.
want die gaan in loop der tijd ook wel weer weg in de meeste gevallen
mvg gerben
Ik denk dat dit wel degelijk waar kan zijn.
Ik ben ook erg duizelig de laatste tijd misselijk hoofdpijn en ik weet dat dit met een kies te maken heeft die bij kapot is. Ik moet nu ook heel snel naar een tandarts om die kies te verwijderen.
Ook ik heb de laatste 10 jaar vaak ontstekingen gehad nu 3 tanden laten trekken rechts onder en na een week nog steeds veel pijn. Nu v.d huisarts tramatol gehad en wordt het ietsje dragelijker. Na een week of 6 weer terug om te kijken wat we gaan doen of een frame ?? maar als het zo door gaat denk ik ook van alles eruit zie ik weer wel even af maar dan ben ik van al die ontstekingen aan tanden zenuwen en abcessen af. Ik ben er nu naar zoveel tig keren wel klaar mee
Als je pijn hebt, kan je deze gaan verbijten, dus de kiezen opeen klemmen. dat kan hoofdpijn en nekpijn en rugpijn geven.
ook kun je ernstig ziek zijn van ontstekingen in het gebit. Er werd van iemand gedacht dat hij tuberculose had, het waren de vele gebits ontstekingen.ccularysore
Voor mij is het een lastige kwestie. Door antibiotica en daarbij pretsinon (als kind zijnde al, door o.a. exceem, blaas ontstekingen en natuurlijk nu ook tand ontstekingen er boven op)ook hier alles rot en onwijs veel ontstekingen. Poetsen doet vaak ook zeer, alleen al door de drama in me mond (ja het is erg). Ben ook onwijs bang dat er dingen breken.. helaas is me dat al eens gebeurt op iets zachts en geloof me.. als je kies door 4 breekt.. die pijn.. dat ik een dikke schaal van 9/10 aan pijn! Helaas is het probleem bij mij zo erg.. dat het me al een dik 5 duizend gekost heeft en er nog eens een 10.000 euro bij komt. Tanden trekken kan.. maar ik heb een overbite.. waardoor een gebid een lastige kwestie word. (valt dan uit zeggen ze) in ziekenhuis wilde ze nog niet tot trekken over gaan omdat de woretels nog redelijk waren, alleen idd erg veel ontstekingen.. en ja drama. Maar zo veel geld? en er zit al voor zoveel in.. Nou in ziekenhuis zijden ze ja.. trekken bij jou is je gehandicapt maken. Als of we een stoelpoot onder je stoel uit zagen.. dus dat gaan we nog niet doen, laat maar foxen.. Plus zou ik geen kaak (tandvlees) over hebben als ik 60 was.. ben helaas pas 33. dus mijn keuze.. véél betalen of trekken en drama?.. aldus.. laat maar verder weg rotten tot ik niks meer heb? lang leven de dokters die vergoed worden als je ziek bent.. lang leven de tandartsen die steeds duurder worden en je gezondheid er op achter uit gaat (en niet vergoed worden). ja wat mijn beslissing word? Net weer een kuurtje antibiotica op.. en géén idee.. uiteindelijk alles er uit maar en maar zien?..
Maar de klachten hier boven van de gene met kort lontje.. die herken ik wel! en ook die griep die niet door zet..
nou dat vind ik nogal een botte opmerking hij gaf al aan bang tezijn voor de tandarts dus voortaan goed lezen .
want als je geen angst heb voor de tandarts kan je daar niet over mee praten en ik kan dat wel want ook ik heb angst voor de tandarts en ben 44 jaar dus.
hi , ik zien namelijk overal narcose staan , das nu net mijn grote probleem 🙁 , ik moet dringend mijn gebit laten trekken , bij een gewoone tandarts kan ik al niet terecht wegens mijn hooge allergie op plaatselijke verdovingen, willen ze geen risico's nemen , dus is er maar 1 oplossing over in het zienhuis laten behandelen , maar nu zijn ze bang om mij helemaal onderverdoving tedoen omdat ik zo al allergies reageren op plaatselijke narcose is er meer risico's op een volledige narcose, mijn tanden zijn beginnen kapot gaan toen ik kalmeer en antidepresiva medicate neemde , nu is heel mijn imumsysteem veranderd vanaf ik 1 keer in shock geweest ben ( allergie grade 1, lucht pijp die vernauwd , niet meer weet wat er rond je heen gebeurd enz ) wie kan mij raad geven hoe ik dit moeten aanpakken ik durf niet eens meer telachen of praten er is net een bom in mijn mond gevallen :'( , mentaal zie ik daar veel vanaf , wie kan mij hierbij helpen, ik wonen in belgie
Is dit jou reactie op haar vraag ? denk je niet dat ze dat zelf niet weet ? Angst is soms groter dan de lef om de 1e stap te zetten.. ZINLOZE REACTIE !!
Heb 27 mei onder narcose mijn boven tanden laten trekken,in het rijnland ziekenhuis bij dhr houweling echt zou het zo weer doen,als de onderkant ook moet gewoon op de zelfde manier.
Ben nu 3maanden verder,gaat heel goed geen ontstekingen meer,niet aldoor naar de tandarts voor dan dit en dan dat ,geweldig nu nog noodgebit ziet er ook heel netjes uit valt nog niet eens op....over een paar maanden mijn nieuwe gebit...Denk aan het eind van het jaar ook een nieuw ondergebit ook onder narcose in het zelfde ziekenhuis leidendorp rijnland bij dhr howeling word je echt super geholpen...Bij mij kwam het door alle hormonen die ik heb moeten slikken voor ivf 10 jaar lang ...succes iedereen komt goed
Als jullie nog vragen hebben ,mogen jullie altijd reageren geen probleem...
Ik wil er een kies uit laten trekken wegens 2 jaar lang pijn.
De kies is al dood en de zenuwe zijn al weg alleen blijf last houden onder deze betreffende kies..
Weten jullie een tandarts die wel luisterd naar de wensen van de patient en niet alleen kijkt naar t liefst een zo hoog mogelijke rekening
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!