Tanden trekken onder narc"/> Tanden trekken onder narcose - Medische Forum - Dokter.nl

Tanden trekken onder narcose

ik moet over 4 weken al mijn tanden laten trekken gebeurt onder narcose,heb heel veel last van ontstekingen en slechte tanden.
    mijn vraag is of iemand weet of heeft zelf meegemaakt dat je ook andere lichamelijke klachten kunt hebben van de tanden bij mij zit het namelijk zo dat ik al een jaar last heb van duizeligheid,nekpijn en oorpijn ben al bij de huisarts geweest,mri scan gehad,accupuntuur,maseur,cesartherapie,manueletherapie,niets hielp.
    ik hoorde laatst als het maar niet van de tanden afkomt,herkend iemand dit.

Reageer

Klachten als gevolg van een slecht gebit zijn er zeker van uitgebreide onstekingen aan het hoofd tot hartproblemen.

Reageer

Ja dat kan. Wel vreemd dat je al zoveel andere behandelingen gehad hebt. Ben je zo lang door blijven lopen met de ontstekingen? Meestal begint een ontsteking bij 1 tand of kies, maar bij jou moet gelijk alles eruit. En de klachten herken ik al bij 1 ontstoken kies....
    Nou maar hopen dat je over enige tijd verlost bent van de ellende. Sterkte!!!

Reageer

ja ik loop al heel lang met ontstekingen maar ik durfde niet naar de tandarts,ik heb heel erge angst voor een tandarts,
    nu ben ik er acher gekomen dat bij sommige tandheelkundige centrums het ook onder narcose gaat ik moet er nu wel meer als een uur voor rijden maar ik heb weinig keus

Reageer

ik heb al sinds 3 jaar last van duizeligheid. Eerst werd ook aan fysiotherapie gedacht (ik heb last van whiplash). Het heeft niet geholpen. Intussen was ik naar de huisarts en die verwees mij naar KNO-arts. Ik moet nog naar een onderzoek. Volgens de KNO-arts kan dat een overblijfsel van een griep zijn, die ik 3 jaar geleden had. Ook kan dat gebeuren na een middenoorontsteking. Diep "in je oor" is een evenwichtsorgaan. Na een griep of middenoorontsteking kunnen een soort "kristallen" los komen. Als ze niet op de juiste plek zitten, kan dat tot dit soort verschijnselen leiden. Enige middel ertegen is dan een soort onprettige oefening (gaan liggen, zitten, draaien van linke zij naar de rechte ..., waar je ook duizelig van wordt). Dit moet voor zorgen, dat de kristallen weer terug naar de juiste plek gaan. Het onderzoek:1. in donkere ruimte een lichtpuntje volgen met je ogen, 2. draaien op een stoel eerst een, dan de andere richting, 3. je oren worden doorgespoten met warm en daarna met koud water (of omgekeerd). Na deze onderzoek word je misschien voor een tijdje duizelig(-er) en misschien ook wel misselijk. Ze adviseren om niet alleen te komen, ook niet zelf een voertuig besturen.
    Als het om een duizeligheid gaat, die door de tanden komt-daar kan ik niets over zeggen.

Reageer

Jammer, had dan beter op je tanden gelet en gepoetst.

Ik hoop dat als je kids hebt, die het wel verteld en die het wel laat doen!

En was dan altijd naar de tandarts gegaan en zo had je eigen tanden nog en was er niets aan de hand!

Reageer

Mensen die bang zijn voor de tandarts hebben baat bij het gebruik van lavendel. Het helpt beter om te gaan met de angst. Je kunt die pilletjes gewoon bij de drogist krijgen. Lees wel goed de bijsluiter.

Reageer

Een slecht gebit is niet altijd het gevolg van slecht poetsen!
    Zelf heb ik ook een slecht gebit en over 5 weken wordt alles (onder narcose) getrokken.
    Bij mijn geboorte had ik teveel verstand en op 1-jarige leeftijd kon ik al lopen, praten en was ik zindelijk. Om te voorkomen dat ik op latere leeftijd krankzinnig zou geraken werd mijn verstand "afgeremd" door 20 spuiten per dag in de hersenen. Dit goedje had helaas als bijwerking dat het de hardheid van de tanden afbrak, waardoor (ondanks 5x per dag grondig poetsen) er onherstelbare schade aan mijn gebit ontstaan is.
    Ik hoef echter geen uur te reizen om alles te laten trekken....ik kan gewoon naar het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats en krijg alles vergoed!

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Wens oprecht Rene sterkte en wijsheid toe.

Reageer

Mondverzorging wordt in principe door de ouders aangeleerd. Je kunt wel verwijten plaatsen maar het is niet gezegd dat dit de oorzaak is.

Reageer

De hoofdklachten die ik had was een heel kort lontje hebben, ik zou ruzie krijgen met de ganse wereld voor niks. ziek zijn om de zoveel weken van die griep aanvallen wel doorbreken niet doorbreken etc,
    spierpijn zonder dat je eigen afgebeuld hebt!?
    vitamine tekort na bezoek in het buitenlad aan een arts in een goed ziekenhuis. 28 euro en een advies verder van een arts: tekort aan vitamine a,c,d,e, en roken stopt er gelijk mee ,kost je per sigaretten zoveel procent aan vitamine die extra afgebroken worden vooral vitamine c lijd onder roken!de O zo belangrijke C vitamine. En je tanden laten trekken hierdoor komen bacterien het systeem binnen die je er niet wilt hebben.
    laat je niet afpoeieren bij de huisarts slechte tanden hebben wel degelijk invloed op je lichamelijke huishouding, eis een bloedonderzoek je hebt er recht op! of de dokter het nou onzin vindt of niet. laat staan de pijn die erbij komt die zal je mentaal behoorlijk op de proef stellen. fysiek zal de stress een stof gaan aanmaken die de afbraak van belangrijke vitamine zal bevorderen. dus al bij al vroegtijdig laten behandelen neemt zoveel ergernis en pijn weg! Mensen die bang zijn geen vertrouwen meer hebben zouden beter is hier en daar informeren wat er aan gedaan kan worden. eerst een spray voor de prik en je voelt de prik al niet meer ,vraag of ze tegen je willen blijven praten voor de afleiding. bij mij waren ze bezig met de taken te verdelen voor de verder dag en de gsm ging ook nog is over toen ie er een spuit instak als ik geen spuit in mijn mond had zou ik ook gelachen hebben (ging een beetje moeilijk) 2 spuiten erin voor onder en boven 11 tanden eruit. 10 min later geen tand meer in mijn mond spanning is geheel weg en bij keuze voor implantaat krijg je gelijk je nood prothese in. Je loopt met een Smile de deur uit met de gedachten DIT had ik eerder moeten doen. 6 dgn later en wat naweeen die geheel niet in de buurt komen van een ontsteking ben je van de pijn af.
    HA een pijn die overgaat en niet meer terug kan komen Heerlijk net zo lekker als op vakantie gaan,Heerlijk gevoel Ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die van lichamelijke klachten zijn afgekomen na reparatie van het gebit. Suc6 voor iedereen met gebitsproblemen, ik hoop voor ieder dat zij binnenkort weer met een mooie lach kunnen rondlopen!

P.S voor ieder die gezegend is met een mooi hard gebit en zo nodig mensen met een slecht gebit af moeten lopen kraken ik hoop dat je dezelfde pijnen als mij mag ervaren, ben benieuwd of je daarna nog steeds de zelfde mening hebt.!

Reageer

Het ligt helemaal NIET ALLEEN aan NIET GOED POETSEN, voordat je weer zulke reacties plaatst, gelieve eerst relevante informatie door te nemen.

Reageer

Ik heb 29 jaar lang nooit 1 gaatje gehad. Nooit tandsteen verwijderd, nooit niks...

Totdat ik prednison (=medicijn) ging gebruiken voor mijn reuma.
    Ook toen was er niet direct iets aan de hand hoor. Maar na 3 jaar prednisongebruik braken de stukken van mijn kies. Gewoon op een boterham kon al een kies afbreken.

Van binnenuit waren de kiezen aan het rotten en dat is aan de buitenkant niet te zien tot het moment dat het afbreekt. Maar als de kies dan eenmaal afbreekt is het al teveel aangetast om te kunnen repareren want het is echt vrijwel volledig weggerot.

Ik poest geen 5x per dag maar heb altijd 2x per dag gepoetst. Of soms als je een nare smaak had na eten ofzo...dan werd het soms een keertje extra poetsen. De hoeveelheid van poetsen op een dag is dus ook maar slap gelul...

Er zijn zoveel factoren, wat te bedenken van bijvoorbeeld Taksi drinken? Die zuren zijn een aanslag op je tandglazuur. Kan je ook gaatjes van krijgen en dan kan je nog zo vaak poetsen...dat hou je dan echt niet tegen.

Conclusie: Ik had altijd ene prachtig smoeltje, mooie tanden, echt geschikt voor de prodent reclame. Nu??? Zeer geschikt voor reclame voor implantaten.

En GEHEEL BUITEN MIJN SCHULD OM!

Dus voor degene die hier een vraagsteller liep af te zeiken...Kijk voortaan eerst verder dan je eigen neus lang is aub...

Reageer

Een slecht gebit wordt echt niet alleen veroorzaakt door een slechtere mondverzorging hoor!

Reageer

dat klopt, die Antobiotica drankjes die ze aan kinderen voorschrijven doen ook hun best de boel te bederven!
    zou het, met wat ik nu weet, nooit aan een kind geven.
    groetjes, Brenda

Reageer
Reageer op: Tanden trekken onder narcose
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif