Zoeken Vraag het forum

Tanden trekken onder narcose

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ciska

hoi.

ik wil ook even reageren op het helemaal laten verwijderen van je tanden .
    Ook ik had een mooi gebit ,maar aangezien ik van de verschrikkelijke tandartsen de laatste paar jaar heb gehad, en mij verschr veel pijn hebben gedaan ,is het gedonder in mijn mond begonnen.
    Tandvleesontstekingen,gaatjes,verstandkiezen moeten laten trekken.
    En nu heb ik eindelijk de moed weer om naar tandarts te gaan ,heb nl een hele goeie gevonden.
    En nu heb ik te horen gekregen dat er ook bj mij alles uit met,maar niet onder narcose.
    Gewoon met verdovingen als ze goed spuiten voel je er echt niks van .Ze doen het bij mij in 3 keer noet nu nog 1 keer voor de voorkant er alles uit te laten halen en dan heb ik gelijk mijn nieuwe tanden in .
    En ja door die ontstekingen van je mond ,kan je vanalles krijgen in je lichaam, want het kan je lichaam ingaan.
    Maar ook een advies is ,gewoon goed eten en vooral ook fruit en granen.Gewoon normaal je mond verzorgen en dna komt het wel goed.Want met die nieuwetanden hoop ook ik weer een normaal leven te gaan krijgen.
    Dus laat ieder zijn vooroordelen voor zich houden over dat slechte onderhoud. tuurlijk moet je je mond verzorgen ,maar soms kan je er gewoonweg niks aan doen.Want zo is het ook in mijn geval.Mijn kaakbot is aan het terugtrekken dus verslinken ,waardoor tanden los gaan zitten en tandvlees terug trekt door die ontstekingen en daar kan geen parodontoloog tegenaan hoor ,en dan heb je geen keus.
    Zo trots en goed dat ik mijn tanden heb verzorgd zo erg vindt ik het nu dat ze weg zijn.Het is emotioneel best een opgave

Dus heel veel sterkte

Marianne

ook ik heb te horen gekregen dat mijn gebit het loodje gaat leggen. Ook last van duizelingen etc. Heb 35 jaar geleden alles laten reviseren met kronen, burggen etc. bij een hele goede tandarts. Alles particulier destijds, betaalde me blauw, maar had het er voor over. Sinds ik sinds 10 jaar weet aan een genetische bepaalde gecompliceerde stofwisselingsziekte te lijden, met daarbij oplopende auto-immuunziekten is het me duidelijk geworden dat daardoor mijn gebit toch heel hard achteruit is gegaan, ondanks goede zorg en onderhoud. Wees een betje virendelijker voor mensen die zoals ik ALLES zelf betalen moeten, ook voor die sofwisselingsziekte, en desondanks de pineut zijn. Zolang je geen feiten weet kun je geen “oordeel”vellen. Wees maar blij met een mooi sterk gebit, en als je nog alles kunt eten en drinken. Een kostbaar goed. Bij mij is dat dus niet het geval. Ben meer een kasplant ggeworden, leef op mijn geest die sterk is.

Reageren
    jos de ruyter

beste tienken
    ik heb vandaag ook al mijn tanden en kiesen er uit laaten trekken
    jou vraag jij had meer pijntjes door je kiesen / tanden
    ik hat hier ook erg veel last van
    ben nog geen 24uuur me kiesen tanden kwijt maar mis ook al me pijn in me nek over de rest meld ik je laater nog
    ik had namelijk ook overal last an voor me tanden en kiesen er uit gingen
    vg jos
    ik hoop dat bij jou nu goed is wand je verhaal is al paar maandjes oud zie ik

Reageren
    Marielle Veen

hallo,

het is inderdaad echt zo dat uit een slechte behandeling van het gebit je lichamelijke klachten kunt krijgen die een huisarts niet kan verklaren. ook ik heb problemen gehad met mijn gezondheid dus ging ik naar een tandarts die tot de schrikbarende conclusie kwam dat mijn vorige tandarts zeer slecht mijn gebit had onderhouden. Deze man is ook electroacupuncturist en toen mijn klachten ook mijn gebit betrof is hij alles uit gaan pluizen geloof me het is 1 bende in mijn mond. kijk eens of er iemand bij je in de buurt zit die tandarts electroacupuncturist is. Toevallig beland ik op deze site maar ben geen actief bezoeker dus zal ook niet gebruik maken meer van deze site. vond dat ik je deze informatie niet kon onthouden. succes met vriendelijke groeten Marielle Veen

Reageren
    Myrns

[b]Soms komt het helemaal niet van slecht of niet poetsen. Ik heb chemo en bestraling gehad nou daar kan je niks aan doen dat overkomt je. Dus oordeel niet zo snel over iemand en denk eerst eens na waardoor zoiets kan komen.[/b]

Reageren
    Falderie

Is dit nog een actief draadje? Ik hoop van wel, want ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het toch voor elkaar hebben gekregen om alles te laten trekken.

Ok, niet te kort door de bocht gaan: mijn tanden en kiezen zijn nog goed. Het is het fundament, het tandvlees, dat bagger is bij mij. Ik heb HMS, een bindweefselfoutje. En tandvlees is bindweefsel. Nu dus heftige parodontitus en mijn tandarts stuurt mij, logisch, naar een parodontoloog. maar ik heb er geen vertrouwen in en ben ervan overtuigd dat het nog meer gerotzooi aan mijn tandvlees alleen maar meer problemen veroorzaakt. Zoals mijn tandarts nu kan inschatten, zal ik zeker een aantal kiezen kwijt raken. Ik ben echter, na 9 jaar, alles zo goed zat dat ik afstand kan doen van AL mijn tanden en kiezen en de optie voor een overkappingsprothese (steunend op de hoektanden) steeds meer zie zitten.
    Maar mijn tandarts is daar principieel tegen en wil per se dat ik naar de parodontoloog ga en ik wil per se niet.
    Dus wat zou nu een logische stap kunnen zijn?

Reageren
    brenda A

waarom ga je niet gewoon naar die Paradontoloog toe en laat hem dan eens goed uitleggen wat hij denkt te kunnen doen voor je.
    naar aanleiding van dit gesprek kun je altijd nog besluiten of je de behandeling wil, of inderdaad de kiezen laten trekken.
    er gaat niets voor eigen tanden en jouw tandarts is daar, net als elke andere tandarts, een voorstander van.
    Jij beslist, maar laat je goed voorlichten en bekijk eerst de aangeboden mogelijkheid van de paradontoloog.
    sterkte, brenda

Reageren
    falderie

Dank Brenda voor je reactie!

Ik heb al eens een totaal parodontologisch plan voorgeschoteld gekregen. Dit hield pocket metingen in en een bacterieel onderzoek en verder 6 zittingen van een uur om alles schoon te maken en 1200euro armer zonder garantie dat dan ook de parodontitus weg zou zijn en de pockets minder verdiept zouden raken. Tel hier de allesverlammende en zenuwslopende angst voor de tandarts bij op en ik kom toch echt uit op een kunstgebit.

En… zolang er nog steeds tandheelkundigen zijn die zeggen: “ik kijk alleen maar” om vervolgens met allerlei instrumenten te gaan prikken en poken en dan zeggen “sorry, ik kan het niet verdoven” stelt mij dit helemaal niet gerust. Dus vandaar dat ik niet meer naar de parodontoloog wil.

In sommige gevallen is het soms toch echt beter om juist wel alles te trekken en ik hoor heel vaak: ik wou dat ik dat jaren eerder had gedaan.

Reageren
    Frits

Ik zou eerst de mening van de parodontoloog willen weten voor ik een keuze zou maken voor een behandeling. Let wel, als je je eigen tanden zonder veel problemen kunt behouden, is dat volgens mij altijd een betere optie dan trekken en een prothese. Ik zou eerst naar de parodontoloog gaan, de parodontoloog een diagnose laten stellen als second opinie, en dan pas mijn keuze maken.

Reageren
    moon

hallo

ik moet deze week mijn tanden laten trekken 5 stuks maar doen ze niet onder narcose de tandarts doet het zelf ik ben heel erg
    bang zit er nu al tegen aan te hikken wie weet hoe ik wel kan
    regelen dat het onder narcose kan

Reageren
    Luca

Je zou dit kunnen regelen door naar een andere tandarts te gaan die deze behandeling wel onder narcose wil uitvoeren. Ik wijs je er wel op dat narcose alleen wordt gedaan als er een noodzaak voor is omdat iedere narcose ook weer een gezondheidsrisico inhoudt.
    Als je goed verdoofd wordt, en dat zijn een paar miniscule en soms vervelende prikjes, dan hoef je helemaal niets te voelen van een tandheelkundige behandeling. Dat zou betekenen dat je willens en wetens een gezondheidsrisico wilt lopen omdat je bang bent, terwijl het medisch gezien dus niet noodzakelijk is. Deze afweging heeft jouw tandarts ook gemaakt voor jouw bestwil en voor jouw gezondheid.

Reageren
    moon

hallo

dat zei de tandarts ook de narcose kun je meer last van hebben als de verdoving nou vandaag gaat het gebeuren neem straks diazepan in om rustig te worden iedereen zegt tegen mijn die 5 tanden zijn er zo uit maar ik ben nog nooit zo bang geweest dat kraken wat je hoort als je daar ligt en wennen aan een gebit maar mijn tanden zijn zo slecht boven heb iedere keer onstekingen dus daarom moet alles eruit moet nu zo gaan happen en eind van de dag gaat alles eruit pfffffffffff

Reageren
    sandra

Hoi,
    dat happen stelt echt niet veel voor.
    heb afgelopen vrijdag gehapt en ben over twee weken de pineut in het ziekenhuis.
    alles gaat eruit onder volledige narcose.
    ik heb nog best veel staan behalve hier en daar een kies minder.
    ik zie erg op tegen de napijn, omdat het natuurlijk 1 grote wond is.
    ik heb helaas het nodige al aan mn mondje gehad in de afgelopen jaren, maar 1 ding moet je maar onthouden…het wordt altijd beter dan dat het nu is.
    als je bang bent is dat niet makkelijk, maar vraag of je een muziekje op je oren mag zetten.
    dat geeft toch een klein beetje afleiding.

heel veel suc6 met die 5 lastige jongens, maar voor je het weet ben je ze kwijt

Reageren
    mevrouw de B.

Hallo Sandra,

Wil je laten weten hoe het verder gaat? In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

Succes vrijdag!

Mevrouw de B.

Reageren
    moon

hoi sandra
    inderdaad het eruit halen viel mee die spuiten waren erg en ik had een week daarvoor een onsteking maar woensdag wordt het 2 weken geleden nou ik kan niet echt eten hoor moet woensdag ook terug want het zit veel te los met lijmen blijft het nog niet zitten wens jou ook veel succes en ik lees wel hoe het is gegaan mijn napijn viel mee de eerste 2 dagen waren het ergste ik heb afgelopen jaar ook al heel veel aan mijn tanden gehad echt niet normaal
    groetjes

Reageren
Reageer op: Tanden trekken onder narcose
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.