- Anoniem25 juli 2016 om 12:11
Hallo,
Ik heb soms last van ongecontroleerde trillende handen. Dit treedt voornamelijk op wanneer ik met bestek moet eten wanneer ik bijvoorbeeld aan het woord ben met een gezelschap en de aandacht op mij is gericht. Daarnaast komt het ook voor wanneer ik aan het schrijven ben en iemand kijkt naar hoe ik schrijf. In deze voorbeelden kan ik mijn hand totaal niet controleren om niet te trillen. Een laatste voorbeeld is wanneer ik aan het gamen ben met een muis. Vaak gaat mijn hand hier ook enorm trillen als ik specifieke dingen moet “raken”.
Ik las zelf iets over vegetative vascular dystonia. Maar is hier vrij weinig over te lezen.
2 reactiesReagerenyordi125 juli 2016 om 13:02Ga met de klachten naar de huisarts. Slik je toevallig medicijnen?
ReagerenAnoniem25 juli 2016 om 15:27Nee helemaal niks. Ik heb de aandoening eigenlijk al gevonden, het heet Essential tremor in het Engels. Directe oorzaak is onbekend hiervan. Vaak zijn onderliggende aandoeningen de aanstichter. Ik zal inderdaad mijn huisarts gaan raadplegen.
Reageren