- Anoniem21 juli 2016 om 17:00
Daar mijn dokter tot maandag op vakantie is had ik graag wat meer uitleg over ondersatande beschrijving. Alvast Bedankt
Bevindingen.
Sterk – gelateraliseerde, links posterolaterale disco-osteofytosis L4-L5 waardoor disco-osteofytair tangeren van L4 links extraforaminaal.Veel sterker uitgesproken (degeneratieve) discopathie L5-S1 met belangrijke, globale hoogtevermindering van tussenwervelruimte, degeneratieve retrolisthesis van L5 op S1, intradiscaal vacuümfenomeen, subdiscale spondylosclerosis, medioposterieure tot asymmetrische, bilaterale maar vooral rechtszijdige disco-osteofytosis met geassocieerde discusdeformatie waarvan de CT – morfologie compatibel is met atypische, degeneratieve en harde, disco-osteofytaire discusprotrusie.
Dientengevolge obliteratie van het anterieur epiduraal vetplan, impressie op het midanterieure aspect van de durazak, bilateraal tangeren van de S1 – neurale elementen op niveaus van hun uittreden uit de durazak anterolateraal alsook disco-osteofytair tangeren van L5 rechts extraforaminaal.Bilaterale facettenartrosen L5-S1 waardoor beginnende limiteringen van de ingangen van de recessus laterales van S1.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juli 2016 om 17:12Hoe oud ben je?
Reageren
Ben je man of vrouw?
Heb je een ongeluk gehad?
Wat heb je voor een beroep(gehad)?HalloAnoniem21 juli 2016 om 18:46Hallo,
Ik ben een man van 54 j oud 1.84m en 84 kg.
Ik heb geen ongeluk gehad.
Als beroep ben ik onderhoudstechnieker.
Eigelijk nooit last gehad van rugklachten of dijbeen en knie.
Plots gekomen door een speeletje met de dochter te doen op de xbox Kinect.
Al 14 dagen aanhoudende stekende pijn in onderrug, linker bil en knie, gevoelloosheid.
Ontstekingsremmers aant nemen, maar echt beter ?
Dokter aangeraden CT scan te laten nemen, dit woensdag laten doen.
Heb uitslag al via pc binnengekregen, maar dokter is enkele dagen op vakantie tot maandag.De tekst die er bijgeschreven staat is voor mij chinees en had toch graag al wat verduidelijkong gehad wat er aan de hand is. Alvast bedankt.
ReagerenJohn (moderator)
21 juli 2016 om 19:40Wat in ieder geval uit de scan is gebleken, is dat je onderrug versleten is. Er zijn een aantal tussenwervelschijven behoorlijk versleten. En er zit een hernia.
Reageren
Dit zat er al langer aan te komen, het spelletje is net te veel geweest…Waarschijnlijk toch net een verkeerde beweging gemaakt.
Welke ontstekingsremmers gebruik je nu?Anoniem22 juli 2016 om 05:51Morgend,
Alvast bedankt voor de reactie.
Momenteel neem ik NAPROXEN EG 500, smorgens en savonds één.
op de middag neem ik Dafalgan 1 Gr.De pijn is momenteel dragelijk, smorgens zeer veel pijn bij het opstaan vooral om het been te kunnen strekken. Tegen de late namiddag ook meer pijn.
Vooral de knie zijn brandende stekenede pijnen de dag door.grtz
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2016 om 09:03Voor een betere pijnstilling zou je 500 mg naproxen kunnen combineren (samen innemen) met 1000 mg paracetamol.
Reageren