Zoeken Vraag het forum

Knie uit de kom

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Effe

Goededag,
    Ik was een tijdje geleden gevallen. Hierdoor raakte mijn rechterknie uit de kom.
    Toen ik in het ziekenhuis was, werd mij verteld 1 week lang een spalk te dragen en daarna 5/6 weken lang een brace. Ik ging gisteren langs het ziekenhuis om mijn brace te verstellen. Hier hadden ze eerst wat foto’s van mijn knie gemaakt om zeker te weten dat mijn knie goed hersteld was. Eenmaal de foto’s bekeken te hebben, kwamen ze erachter dat mijn knieschijf niet helemaal in het midden zat. Dit zou volgens hen kunnen betekenen dat mijn knie vaker uit de kom kan schieten en wellicht artrose wanneer ik ouder ben. Ook vertelde ze mij dat mijn knie verbonden was met 2 kniebanden. Mijn linkerknieband zou gescheurd zijn en mijn rechterknie band was nog intact. Ze verwijzen me door naar een fysiotherapeut en een andere therapeut (volgens mij een podotherapeut). Die zouden proberen mijn knie weer op de juiste plaats te zetten m.b.v training. Wanneer dat niet zou werken, was een operatie noodzakelijk.

Nu luidt mijn vraag:
    Hoe groot is de kans dat mijn knieschijf niet meer vanzelf op de goede plaats terecht zal komen zonder een operatie?
    En hoe groot zou het litteken worden, wanneer ik geopereerd moet worden?

M.v.g,
    Effe

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Helaas is dat niet in percentages uit te drukken. Het is vooral afhankelijk van de toestand van de knie op dit moment en of de therapie voldoende effect zal hebben.

Over de littekens is dus ook helaas niet veel te zeggen. ook dat is namelijk afhankelijk van de toestand van de knie en dat wt er dan bij een operatie gedaan zou moeten worden.

Reageren
Reageer op: Knie uit de kom
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.