Zoeken Vraag het forum

Knie uit de kom

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag,

Een paar dagen geleden was ik bij het uitgaan gevallen. Mijn knieschijf stak naar rechts uit en de ambulance werd gebeld. Één van de ambulancebroeders begon met me te praten en deed, zonder dat ik iets vermoedde, mijn knieschijf weer goed. Hij zei dat hij uit de kom was. Ik werd daarna naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance. Eenmaal in het ziekenhuis hadden ze foto’s gemaakt van mijn knie en vertelden ze me dat alles goed was op de foto’s en dat hij alleen uit de kom was geschoten. Ze deden verband over mijn knie en been en een spalk.

Ik loop nu al een paar dagen op krukken en ik lig vooral recht. Nu heb ik net mijn spalk er eventjes afgehaald om te kijken hoe mijn knie eruit zag. Het zag er prima uit, hij was tenminste niet meer uit de kom. Alsnog ziet hij er veel dikker uit dan mijn linkerknie. Wat mij echter opvalt, is dat ik mijn linkerknie wel omhoog kan halen in ligfase en mijn rechterknie (die uit de kom was) niet omhoog kan halen.

Mijn vraag luidt nu als volgt: Is dit normaal? en wat voor complicaties kunnen er ontstaan bij een knie die uit de kom is?

M.v.g,
    Anoniem

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja dat is normaal. Er is wel wat gebeurd in de knie. Dat zal toch even moeten herstellen.

Reageren
    Anoniem

Goedenavond!

Het is nu zo’n 6/7 weken geleden dat mijn knie uit de kom was geschoten.

Ik had een paar afspraken gehad. Toen waren er foto’s gemaakt en het bleek dat mijn knieschijf nog niet goed in het midden stond. Dit was 2 weken geleden. Ze stuurden me naar een therapeut en een fysiotherapeut. Die afspraken heb ik nadat ik op vakantie ben geweest. Ze vertelden er ook bij dat ze mijn bovenbeenspieren moeten gaan trainen zodat mijn knieschijf beter vast staat.

Mijn laatste gesprek bij het ziekenhuis was een paar dagen terug en toen mocht mijn brace eraf. Nu loop ik zonder brace, maar ik kan mijn been maar zo’n 90 graden buigen. Nu is mijn vraag of dit normaal is en het stukje voor stukje verder kan gaan buigen, of dat dit niet in orde is en ik me zorgen moet gaan maken. Ook heb ik voor 12 juli een vakantie geplanned. Kan ik dan mijn been al iets meer buigen?

Bij voorbaat dank,
    Anoniem

Reageren
    John (moderator)

Dat je de knie nog helemaal kunt buigen is niet zo vreemd. Dat zal ook nog wel even duren. Hoe veel en hoe snel buigen? Geen idee…….dat is zo niet te zeggen.

Reageren
Reageer op: Knie uit de kom
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.