- Anoniem23 september 2015 om 14:26
Hallo,
Ik heb nu al een heel aantal weken “last” van mijn rug.
Ik heb bewust “last” geschreven, want het wisselt.
Ongeveer ter hoogte van mijn elleboog, heb ik op mijn ruggenwervel een knobbel/bobbel zitten.
Het is net een heel rond bot wat uitsteekt. Er net boven lijkt een klein kuiltje te zitten.
Het is niet altijd even dik. ’s Morgens zit het er bijna niet en voelt de ruggenwervel redelijk normaal. Soms een kleine verdikking/bultje, soms niks. En een heel enkele keer is ie dikker.
Aan het eind van de dag is het goed voelbaar en dik.
Het lijkt net of er vanaf dat punt horizontaal ook wat verdikking is. Mijn man dacht aan spieren.
Echt veel pijn heb ik er niet aan. Als ik op de bobbel druk is het wat pijnlijk, maar ook niet altijd.
Als ik ga zitten (heb een staand beroep), en m’n rug wat krom, trekt het.Soms voelt de plek (er ook rondom heen) wat doof/moe aan.
Iemand enig idee? Zijn dit spieren/(beginnende) hernia of…
Een hernia lijkt me niet vanaf de buitenkant duidelijk voelbaar. Daarbij denk ik dat het dan altijd even “dik” zou moeten zijn.
Wel heb ik soms ’s avonds als ik in bed lig wat last met omdraaien. Maar ook niet altijd.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 september 2015 om 16:18Een hernia is eigenlijk niet zo voor de hand liggend. Dan zou je daar veel meer last van moeten hebben. Een spier zou kunnen..’
Reageren
Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken.Anoniem23 september 2015 om 19:01Beste Tandor,
Dank je wel.
Ik ben, na alles wat we het afgelopen anderhalf jaar hebben meegemaakt, behoorlijk onzeker geworden mbt “pijnen” etc in het lichaam.
Google soms, wat het niet beter maakt.Lees verhalen over ruggenwervel tumor etc.
En ja, dat maakt me bang. Maar voor mijn gevoel geeft dat heel andere klachten, of niet? En dan zou het volgens mij ook constant “dik” moeten zijn.
Tenminste áls het al van buitenaf te voelen is.
Weet je hier wellicht iets meer over?Kan het ook stress zijn?
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2015 om 19:04Als het iets anders zou zijn, zou de bult constant aanwezig zijn. Stress lijkt me niet zo voor de hand liggend
ReagerenAnoniem23 september 2015 om 20:22Sorry, hij is me niet helemaal duidelijk hoe je het bedoeld…
Je zegt: “Als het iets anders zou zijn, zou de bult constant aanwezig moeten zijn…”Daarmee doel je op: als t iets anders als spieren zou zijn of…
ReagerenJohn (moderator)
23 september 2015 om 21:35Daarmee bedoelde ik idd als het iets anders dan spieren zou zijn
ReagerenAnoniem24 september 2015 om 07:56Dank je wel!
Reageren
Ik laat er binnenkort, mocht bet zo blijven, iig wel even naar kijken.Riquo5 december 2017 om 09:43Sinds enkele dagen drukpijn in de rug, ben er afgelopen maandag 4 dec.’17 mee naar de huisarts gegaan. Blijk er een groot vastzittend gezwel op mijn rug te zitten, dicht bij ruggenwervel. Volgens mijn huisarts gaat het om een tumor, of hij góed od kwaadaardig is, weten ze pas bij het verwijderen.
Ik zou u dan ook adviseren om naar uw huisarts te gaan.
ReagerenA.13 juli 2018 om 10:53Dag!
Heb je ondertussen toevallig al een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb ongeveer dezelfde klachten, voel wel meer pijn dan last. Ga binnenkort naar de huisarts.
Groetjes!
Reageren
A.