- Anoniem10 januari 2016 om 14:52
Sinds gisteren merk ik dat in mijn onderrug, er een wervel wat dikker is, een soort lichte zwelling, dat ook best pijn doet bij aanraking. Ook heb ik een soort gelijke zwelling meer boven in nabij mijn nek, ook één wervel schijf die gevoelig is en licht opgezet lijkt. Ik ben een lange jongen (196cm) en wel vaak rugpijn.. maar als ik dit in Google typ kom ik op ruggenwervel tumoren enzo.. Ik heb na mijn weten mijzelf niet verdraait ofzo, al zou me het niets verbazen als het toch verdraait is aangezien ik in mijn onderrug al een paar maanden heb dat ik er een soort van ‘zwik’ als ik wat achterover leun dat ik dan zo’n pijn scheut krijg alsof het niet helemaal goed in balans is. Ik heb bijna een jaar last van spier fasciculaties en zenuw pijntjes, trillingen er dergelijke.. De Neuroloog heeft een EMG gedaan van mijn ledematen om de zenuwen te testen en spierziekten uit te sluiten. Ik had gelukkig niets. Ook zijn mijn hersenen nagekeken met een CT scan en dat was ook goed.. toen ben ik naar huis gestuurd met ‘Benigne fasciculatie syndroom’.. maar nu vraag ik mij af of mijn ruggenwervel misschien de schuldige is, dat het op een zenuw drukt. Al zou volgens diverse websites dan slechts één deel van je lichaam zulke klachten moeten hebben, maar bij mij is het van top tot teen, aan alle kanten dat ik fasciculaties en zenuwsteken voel..dus wellicht ook niet de oorzaak.
Is het normaal dat je ruggenwervel schijfjes soms wat dik en pijnlijk zijn? of moet ik mij toch zorgen maken over een tumor (goed of slecht aardig?) ik ben trouwens wel vrij jong, 25 en man.
Als je een ruggenwervel tumor ZOU hebben, zou er dan ook een afwijking te zien zijn in bepaalde bloedwaarden, of niet? Want de huisarts zegt altijd als je bloedwaarden normaal zijn heb je geen kanker..maar geld dat ook voor botkankers?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 januari 2016 om 17:35Als je een tumor zou hebben, zou er ook een afwijking in het bloed te zien zijn. Dat zou dan weer reden voor verder onderzoek zijn.
Moeilijk om te zeggen of het wervel is wat je voelt, of een verharding in een spier.
Reageren
Ga even naar de huisarts en laat ernaar kijken.Anoniem3 mei 2019 om 14:18